HiFi2you Banner11

Verdensklasse Gige

Mere
6 år 3 måneder siden #8303 af Thomas
Verdensklasse Gige blev oprettet af Thomas
Det er bare top dollar :-D
En debat er i gang og fordi Gige ikke kan erkende at han endnu engang er dybt forkert på den, så lukkes tråden og trådstarter står tilbage og kan intet gøre.
Gige blev mopset over at det endnu engang er påvist at han ikke fatter en brik.

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden - 6 år 3 måneder siden #8304 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Verdensklasse Gige
Ved i hvad? Jeg retter mit indlæg til kun at vise diagrammet som redaktøren mener det skal være. Det burde ikke volde problemer, at se fejlen. Men jeg kan da godt forstå frygten for at komme til at betale for middag og champagne. Det havde jeg ellers set frem til. :-p


Virkeligheden er at det her kun har teoretisk betydning for nogle få. Uendelig ligegyldigt for det store flertal. :-p
Hvilken leder tør satse sit herredømme og hele butikken ved at følge en græsrodsbevægelses nørdede synspunkter. Uanset hvor fornuftige og teoretisk rigtige de er?
Undskyld at jeg har slettet det du har kommenteret, Thomas.
Bilag:
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 3 måneder siden - 6 år 3 måneder siden #8305 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Verdensklasse Gige
Ja det er måske ikke så spændende at bruge spalteplads til hans dumheder, men alligevel:
Han gør alt for at stå frem som den der ved mest og han er altså ikke andet end en ekspedient ;-)
Jeg synes da at folk skal have lov at vide at han kvajer sig pænt tit i hans udtalelser og tests, så der ikke er en masse der følger hans "gode" råd.
Det er jo rimeligt tydeligt at hver gang han bliver lidt klemt, så lukker han tråden...... Nogle gange sletter han den helt så modsigelserne mod ham er pist væk, sammen med det tåbelige han tit skriver.

Jeg ved bestemt ikke voldsomt meget om elektronikken, men jeg stiller mig heller ikke op som en altvidende !
(I har nok lagt mærke til at jeg er meget spørgende) :-D
Dog ved jeg nok om impedanser til at kunne sige at han er fuldstændigt på glatbane når han fortæller om det.

Er der noget jeg ikke kan ret godt med, så er det folk der bliver ved med at stå på sit, selvom de ved de er forkert på den, og så folk der kun har dårligt at sige om alt andet end det de selv har stående.
Det værste er nu at Gige låser en tråd når han er løbet tør for ideer, viden eller ved han har dummet sig.
Jeg ville langt hellere erkende det og så evt lære af det :-D

Det jeg så aldrig lærer at forstå er min underskrift :-D

EDIT: Mht hans udtalelser med signalkabel der kun er monteret i den ene ende, kan han på prøve dit forslag med et dobbeltstik med en lampe i det ene udtag og så putte en 1uF 630V kondensator i det andet og så sætte den på tungen bagefter.
Kondensatoren udgør præcis det samme som kablet der kun er mont i den ene ende, mht kapacitet :-D
P.S. Det er ikke farligt og jeg har selv prøvet i de yngre dage :-D

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9142 af Miki
Besvaret af Miki på emne Verdensklasse Gige
Uddrag fra H4A


Sendt: 30 Marts 2018 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
________________________________________

Jeg løber jævnligt ind i apparater, som stikker ud rent impedansmæssigt. Men ellers har du ret i, at de fleste moderne apparater er begyndt at "ligne" hinanden. Men der er nogle mærker derude, som har helt deres egen mening om ind- og udgansimpedans, hvilket gør at de ofte ikke passer optimalt sammen med andre mærker.
Jeg har især oplevet, at det kan være svært at få det til at spille optimalt, hvis en signalkilde har en meget lav udgangsimpedans, og den skal spille ind i min forforstærker, som også har en lav indgangsimpedans. Ligeledes har jeg oplevet, at effekttrin kan være svære "at trække", hvis de har en meget høj indgangsimpedans, til trods for en "stærk" forforstærker.



__________________
Viljens magt er stor... man hører det, man vil høre!

Mvh, Mikkel
Til top

Tjaaaa, eller også bliver signalet delvist spist af parasitter osv., find selv på noget nyt.
Det skal pr. definition ikke være let at have med Hifi at gøre.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9143 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Verdensklasse Gige

Miki skrev: Uddrag fra H4A


Sendt: 30 Marts 2018 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
________________________________________

Jeg løber jævnligt ind i apparater, som stikker ud rent impedansmæssigt. Men ellers har du ret i, at de fleste moderne apparater er begyndt at "ligne" hinanden. Men der er nogle mærker derude, som har helt deres egen mening om ind- og udgansimpedans, hvilket gør at de ofte ikke passer optimalt sammen med andre mærker.
Jeg har især oplevet, at det kan være svært at få det til at spille optimalt, hvis en signalkilde har en meget lav udgangsimpedans, og den skal spille ind i min forforstærker, som også har en lav indgangsimpedans. Ligeledes har jeg oplevet, at effekttrin kan være svære "at trække", hvis de har en meget høj indgangsimpedans, til trods for en "stærk" forforstærker.



__________________
Viljens magt er stor... man hører det, man vil høre!

Mvh, Mikkel
Til top

Tjaaaa, eller også bliver signalet delvist spist af parasitter osv., find selv på noget nyt.
Det skal pr. definition ikke være let at have med Hifi at gøre.


Jeg har bestemt ikke voldsom forstand på elektronik i den forstand, men den er helt gal med hans forklaringer mht impedanser.
Alle ved at lav Zout er at fortrække uanset om Zin er lav eller høj.
Og set fra signalkilden vil høj Zin være t fortrække.

Mikkel mener:
lav Zout til høj Zin
og
Høj Zout til lav Zin.
I min beskedne elektronik verden er det modsætninger som næppe kan blive større.

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9144 af Miki
Besvaret af Miki på emne Verdensklasse Gige

Ribbontweeter skrev:

Miki skrev: Uddrag fra H4A


Sendt: 30 Marts 2018 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
________________________________________

Jeg løber jævnligt ind i apparater, som stikker ud rent impedansmæssigt. Men ellers har du ret i, at de fleste moderne apparater er begyndt at "ligne" hinanden. Men der er nogle mærker derude, som har helt deres egen mening om ind- og udgansimpedans, hvilket gør at de ofte ikke passer optimalt sammen med andre mærker.
Jeg har især oplevet, at det kan være svært at få det til at spille optimalt, hvis en signalkilde har en meget lav udgangsimpedans, og den skal spille ind i min forforstærker, som også har en lav indgangsimpedans. Ligeledes har jeg oplevet, at effekttrin kan være svære "at trække", hvis de har en meget høj indgangsimpedans, til trods for en "stærk" forforstærker.



__________________
Viljens magt er stor... man hører det, man vil høre!

Mvh, Mikkel
Til top

Tjaaaa, eller også bliver signalet delvist spist af parasitter osv., find selv på noget nyt.
Det skal pr. definition ikke være let at have med Hifi at gøre.


Jeg har bestemt ikke voldsom forstand på elektronik i den forstand, men den er helt gal med hans forklaringer mht impedanser.
Alle ved at lav Zout er at fortrække uanset om Zin er lav eller høj.
Og set fra signalkilden vil høj Zin være t fortrække.

Mikkel mener:
lav Zout til høj Zin
og
Høj Zout til lav Zin.
I min beskedne elektronik verden er det modsætninger som næppe kan blive større.


Det er også hvad jeg har lært.
Zin kan dog blive så høj at man på et tidspunkt løber ind i støjproblemer. Indenfor audio bør dette dog ikke være noget problem.
Impedans tilpasning er først relevant i HF-området (Læs Mhz-området og derover). S/PDIF er et eksempel på hvor impedans tilpasning begynder at blive aktuelt.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum