HiFi2you Banner11

DIY :-)

Mere
6 år 10 måneder siden - 6 år 10 måneder siden #6117 af Thomas
DIY :-) blev oprettet af Thomas
Så er der high end for en tusse :-D :-D :-D

www.dba.dk/forforstaerker-andet/id-1033730464/

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 10 måneder siden #6118 af Miki
Besvaret af Miki på emne DIY :-)
Bedst som man troede man havde set det hele. Men ripplespændingen er nok lille.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nielsen
  • Gæst
  • Gæst
6 år 10 måneder siden #6119 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne DIY :-)

Ribbontweeter skrev: Så er der high end for en tusse :-D :-D :-D

www.dba.dk/forforstaerker-andet/id-1033730464/


Mon den er CE mærket? :silly:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 10 måneder siden #6120 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne DIY :-)
Det må have forbigået jeres skarpe blikke, at kondensatorerne er afklædt deres stærkt lydforringende plastiksvøb og derefter erstattet med omviklet garn af en antagelig eksotisk fiberblanding. Silke måske. For jeg kan se at alle ledninger er omvundet med samme type garn. Der hvor tvivlen kommer ind - den mulige årsag til den ultra lave pris - er om garnet har fået linolie? Det kunne man godt have oplyst. Fraværet af metal i nærheden af de signalførende kabler trækker voldsomt op i kvaliteten.

Jo, det er i sandhed et røverkøb for den der vil slippe for selv at bygge....... :-p

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 10 måneder siden #6121 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne DIY :-)
Yes Kaj, men husk.......... Det er KUN et røverkøb for dem der kan nøjes med én indgang :-D

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 10 måneder siden - 6 år 10 måneder siden #6122 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne DIY :-)

Ribbontweeter skrev: Yes Kaj, men husk.......... Det er KUN et røverkøb for dem der kan nøjes med én indgang :-D


Jamen, hvad skal man også med flere? Og skulle behovet presse sig på er det ikke plads til udvidelsen, som står i vejen for projektet. Det skulle da lige være ... hvor får man fat i de originale garnomviklede ledninger? Komponenter er ikke noget problem. Dem har rigeligt af i skuffen med frasorteret elektronikaffald........

I ubevogtede øjeblikke tænker jeg på at erhverve mig klenodiet til studie af hvordan "ægte high-end" konstrueres. Ud fra billedet er jeg endnu ikke nået til den viste standard ....... Jeg må nødtvunget indse at jeg har meget at lære.

Go' søndag

Tilføjelse. Hjemvendt fra en 30km cykeltur på en nedlagt jernbanesti i det idyllisk smukke Himmerlandske landskab følte jeg det påtrængende at give klenodiet hvis fremtoning har gjort et uudsletteligt indtryk på mig er par supplerende ord med på vejen.

Med de positive briller må man notere sig anvendelsen af det slagfaste strømstik. Skulle man i frustration over at lor... ikke virker kommet til at pande den én holder stikket til et supplerende forsøg. Og skulle det lykkes at kalde uhyret til live bliver det da heller ikke den manglende jordforbindelse som bliver årsag til brum. Og så synes jeg man skal glæde sig over den i sammenhængen sjældent sete flotte frontplade. Uden buler eller andet kritisabelt. Knappen på forsiden kan jo fornyes hvis man når til at konstatere at den trækker ned på helhedsindtrykket.



Sikringsholderen med sikring .... ! .... til højre må være til beskyttelse af løsrevne elektroner fra de uskærmede kabler. Jeg kan i øvrigt godt li' at man har skrællet isolationen af transformatoren. Vi skal ikke have startet en ildebrand som følge af overbelastning fra det hengemte kredsløb under volumenpotentiometeret. Og rigtig set har man monteret et ventilationsgitter ud for kredsløbet med småsignaltransistorerne. Vi må se stort på at nogle af elektrolytterne spærrer for gitteret. Alt i alt vidner det om rettidig omhu. Blot brugen af resonansdæmpende MDF plade er et vink med en vognstang om den omhu der er lagt i konstruktionen. :-p ;-)

Bilag:
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum