HiFi2you Banner11

Ta´den !

Mere
2 år 8 måneder siden - 2 år 8 måneder siden #14895 af Thomas
Ta´den ! blev oprettet af Thomas


 

 

Link til siden

Man fristes jo til at vise dette billede igen

 

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 2 år 8 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 4 måneder siden #15392 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne Ta´den !
God artikel. Som jeg altid har sagt, en ting er hvad man kan måle, en anden ting hvad vi kan hører… Det handler om vores hjerne, om at tilfredsstille den. Og det gør vi på forskellige måder… :-p :-p

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 4 måneder siden - 2 år 4 måneder siden #15461 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Ta´den !

God artikel. Som jeg altid har sagt, en ting er hvad man kan måle, en anden ting hvad vi kan hører… Det handler om vores hjerne, om at tilfredsstille den. Og det gør vi på forskellige måder… :-p :-p

Ja og sådan burde man have lov til at have sine oplevelser, i stedet for ubeviselige påstande og overdrivelser konstant
Hvis man kun har en håndfuld "skiver" der kan spilles med godt resultat og resten skinner igennem fordi anlægget er for transparent eller for afslørende, så synes jeg ikke der er meget ved det længere.
Og der er snart så uhyggelig mange eksempler på at folk lytter med alt andet end ørerne - eller med ørerne hvor alt andet er indblandet.
Det er i princippet også ok. Jeg kan da selv godt li at mit setup er til at holde ud at se på, mens jeg lytter og en god temperatur i rummet gør da det hele mere behageligt.
Men når man lytter efter fejl, forbedringer, ændringer osv så bør det være lyden og intet andet man lytter til.

Jeg fatter ikke at nogle gider lave store ændringer for ting som alligevel ikke kan høres, men det er måske det der gør en til en entusiast ?
Jeg gad godt vide hvem der kan høre forskel på en forstærker der forvrænger 0.02 % og en der forvrænger 0.000000009 % Rum og højttalere forvrænger mange gange mere.

Men det underlige af det hele er at "de kloge" derude i verden aldrig har villet stille op i en blindtest, de har aldrig kunnet bevise mange af deres påstande og nu hvor de kan lave testen derhjemme og blive røde i hovedet uden vi andre kan se det, vil de heller ikke deltage.
Men påstandene og overdrivelserne de fortsætter ufortrødent og det er trods en del er faldet pladask i allerede for mange år siden.

Et eksempel er for ca 30 år siden hvor der stod en stor effekt forstærker og spillede. Folk var vildt begejstret over lyden.
Da de havde lyttet længe nok blev låget skruet af forstærkeren, så de kunne se hvordan den så ud inden i.
Nede i forstærkeren lå en Phoenix Gold bilstereo forstærker.

Men det de så og lyttede til, var jo en stor hifi effektforstærker :lol:



manualmachine.com/phoenixgold/m25/1119883-user-manual/

Det må være overordentlig trist kun at kunne spille en brøkdel af det musik der findes, med tilfredsstillende resultat.
Gad godt vide hvad folk synes om et nummer som dette, afspillet på deres eget setup. Det er hverken high end eller noget der ligner.


_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum