HiFi2you Banner11

Beogram 8000

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 11 måneder siden #5965 af Kjeldsen
Beogram 8000 blev oprettet af Kjeldsen
Så er der en Beogram 8000 på vej, som erstatning for min Sony. Alle der har erfaring kan blot byde ind.

Der er en MMC 20en. Bør jeg finde en MMC 20CL og er det den bedste der kan komme på en Beogram 8000 (NB! jeg tror ikke jeg har råd til Soundsmith's pick-upper)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • nv
  • Gæst
  • Gæst
6 år 11 måneder siden #5966 af nv
Besvaret af nv på emne Beogram 8000
Det meste erfaring jeg har med disse Beogram går på deres geniale affjedringssystem.
Jeg tager gerne bladfjedrene fra dem og sætter dem i Luxman pd-300:-p

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • nv
  • Gæst
  • Gæst
6 år 11 måneder siden #5967 af nv
Besvaret af nv på emne Beogram 8000
Med hensyn til Sound-Smith kunne du jo nøjes med at sende en brugt mmc derover til retip.
De er/var rimelige med priser (ihvertfald for 2år siden)
Fik selv retippet en pu derovre , for et par år siden.
Fremragende service, de sender næsten en time-for-time redegørelse til din mail, og det er i FREMRAGENDE kvalitet de retipper.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • nv
  • Gæst
  • Gæst
6 år 11 måneder siden - 6 år 11 måneder siden #5968 af nv
Besvaret af nv på emne Beogram 8000
ps.

Jeg glemte pris. Men jeg gav ca 2000kr for ny nål på eksisterende fane, hvilket var dyrere end både ny nål og ny fane (dog så kun alu-fane).
En meget brugt MMC, kan sikkert findes til ingenting.
Så alt-i-alt bliver det til ca 2000kr og ingenting (smiley)
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved nv.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 11 måneder siden - 6 år 11 måneder siden #5969 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Beogram 8000
Hej Kjeldsen....CL er jo den bedste af MMC 20 typerne, men i Quadrofoniens højtid (CD-4) lavede de en MMC 6000. B&O kaldte nåleslibningen "Pramanik", det tætteste du kommer på en Shibata på en original B&O PU. Sporer optimalt ved 1 grams nåletryk. Hvis du kan finde en i ok stand, er det bare at stige på omgående (når armen nu ikke passer til en MMC-1)
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Boydk.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kjeldsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 11 måneder siden - 6 år 11 måneder siden #5970 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Beogram 8000

Boydk skrev: Hej Kjeldsen....CL er jo den bedste af MMC 20 typerne, men i Quadrofoniens højtid (CD-4) lavede de en MMC 6000. B&O kaldte nåleslibningen "Pramanik", det tætteste du kommer på en Shibata på en original B&O PU. Sporer optimalt ved 1 grams nåletryk. Hvis du kan finde en i ok stand, er det bare at stige på omgående (når armen nu ikke passer til en MMC-1)


Beogram med renoveret MMC1 koster en bondegård = 4-6000 kr. Jeg har givet 1.700 for min Beogram 8000 med MMC20EN, det er fair.
Men, er en MMC20CL ikke lavet med baggrund i MMC6000? Kan jeg bruge MMC6000 - og hvor finder jeg en liste med pick-upper der passer? Jeg har skam ledt, men kan ikke rigtigt finde det.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Kjeldsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum