HiFi2you Banner11

Vifa d26nc-15-06

Mere
4 år 7 måneder siden #12156 af Miki
Vifa d26nc-15-06 blev oprettet af Miki
Har med møje og besvær fjernet en eller anden form for beget og tvær masse, fra svingspolegabet på ovenstående enhed. Er det den magnetiske olie i halv-størknet form jeg har fjernet. I så fald udover mindre belastbarhed hvad betyder det så for enhedens data.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lydjørgen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden - 4 år 6 måneder siden #12159 af Lydjørgen
Besvaret af Lydjørgen på emne Vifa d26nc-15-06

Miki skrev: Har med møje og besvær fjernet en eller anden form for beget og tvær masse, fra svingspolegabet på ovenstående enhed. Er det den magnetiske olie i halv-størknet form jeg har fjernet. I så fald udover mindre belastbarhed hvad betyder det så for enhedens data.

Det kunne det være, Magnetisk olie køler og dæmper , så fjernes olien vil max belastning nedsættes og TS parameter påvirkes Qms og Qts, og impedanskurven , nogen påstår det lyder bede når den magnetiske olie fjernes.
Troels Gravesen taler om og har målt lidt på en DT300 fra Monacor efter at have fjernet den magnetisk olie, han virker umiddelbart positiv.
www.troelsgravesen.dk/C17_II.htm
Der er også en Diy audio tråd om emnet www.diyaudio.com/forums/multi-way/31233-...change-response.html
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden ved Lydjørgen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12166 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Vifa d26nc-15-06
Der er også nogle der fjerner kantophænget, så domen kun holdes på plads af den magnetiske olie. Jeg har lagt øre til flere højttalere med størknet olie, og kan det fjernes så er jo fint. Korrekt som lydjørgen skrive at flere parametre ændre sig. Flere melder også tilbage at de foretrækker lyden uden olie, men jeg har ikke selv forsøgt
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Kjeldsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12169 af Miki
Besvaret af Miki på emne Vifa d26nc-15-06
Med til hele historien hører at da jeg for nylig anskaffede mig højttaleren, begik jeg den tåbelige fejl at undlade sælger om at afprøve højttaleren inden jeg købte den. Da jeg kom hjem og fik sat "lortet" til var der så en lille smule for lidt niveau ved de høje frekvenser. Efter reppen er der rigelig diskant efter min smag, men jeg har er jo også vant til ring-radiator diskant.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12170 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Vifa d26nc-15-06
Hey Miki, jeg ved dårligt om jeg tør skrive det, men efter sigende skulle olien også dæmpe egenresonansen / impedanspuklen.
Om det er bedst med eller uden er der mange delte meninger om, selv Dali var fortaler for olien netop fordi den dæmpede resonanser men nogle år efter var de fortalere for diskanter uden olie fordi det kvalte dynamikken.

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden - 4 år 6 måneder siden #12172 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Vifa d26nc-15-06
Rettet: Jeg tog fejl 8-)
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden ved Boydk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum