HiFi2you Banner11

Digital filtrering af Dali 40

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden #8898 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Digital filtrering af Dali 40

Ribbontweeter skrev:

Kjeldsen skrev: Audiolab p8000 fås ofte for en slik. Det vil nok hellere gå efter end noget kineser rør med tvivlsomme udgangstrafoer

Jeg har ingen forstand på rørforstærkere men alligevel så skulle udgangstrafoerne mest have betydning i basområdet ?


Det har jeg heller ikke, men det jeg har hørt af relativt billige rørforstærkere har ikke været imponerende. Kan man nøjes med 15 watt er det en anden sag - materialeprisen falde en del ved så få watt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden #8899 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Digital filtrering af Dali 40
Offset betyder en svag spænding som tvinger membranen ud af sin hvilestilling og skaber asymmetri i diskantens præstationer. Pop og blop skal forhindres for ikke at ødelægge diskantenheden. Sætter man en kondensator ind er vi på vej tilbage til det passive filter du arbejder på at undgå .... ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • OKA
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden #8900 af OKA
Besvaret af OKA på emne Digital filtrering af Dali 40

Kjeldsen skrev:

OKA skrev: Dc Offset giver det sig udslag som et lille pop når man slukker forstærkeren ?
Hvis ja, kan det så ikke ordnes med en kondensator i serie med diskantens plus ?


Jo, og det er normalt god latin at beskytte diskanten med en kondensator ved aktiv drift


Tjek...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • OKA
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden #8901 af OKA
Besvaret af OKA på emne Digital filtrering af Dali 40

Kaj. skrev: Offset betyder en svag spænding som tvinger membranen ud af sin hvilestilling og skaber asymmetri i diskantens præstationer. Pop og blop skal forhindres for ikke at ødelægge diskantenheden. Sætter man en kondensator ind er vi på vej tilbage til det passive filter du arbejder på at undgå .... ;-)

Okay...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #8903 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Digital filtrering af Dali 40

OKA skrev:

Kaj. skrev: Offset betyder en svag spænding som tvinger membranen ud af sin hvilestilling og skaber asymmetri i diskantens præstationer. Pop og blop skal forhindres for ikke at ødelægge diskantenheden. Sætter man en kondensator ind er vi på vej tilbage til det passive filter du arbejder på at undgå .... ;-)

Okay...


Opgaven er også så tilpas vanskelig at de fleste snyder og sætter en kondensator ind. Men pop og blop kan fortsat ødelægge enheden afhængig af forstærkeren. Derfor er den beskrevne relæbeskyttelse et must.
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #8906 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Digital filtrering af Dali 40

Kjeldsen skrev:

OKA skrev: Dc Offset giver det sig udslag som et lille pop når man slukker forstærkeren ?
Hvis ja, kan det så ikke ordnes med en kondensator i serie med diskantens plus ?


Jo, og det er normalt god latin at beskytte diskanten med en kondensator ved aktiv drift

Ja en god kondensator på diskanten er en god ting, dog skal den være så stor at den ligger mindst en oktav fra delefrekvensen og helst 2 oktaver.
Kaj, Det vil jeg ikke mene er at være på vej tilbage til passivt filter da der hvor man henter mindst ved aktiv deling er i diskanten.
De største tab er uden tvivl i bas og mellemtone området og der man henter mest dynamik.
Jeg har selv kondensatorer i serie med mit bånd (faktisk 90 stk i parallel) og har haft en omskifter på så de kunne kortsluttes, og jeg kan ikke høre forskel.

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum