HiFi2you Banner11

Yamaha HS7

Mere
6 år 2 måneder siden #8728 af gasolin
Yamaha HS7 blev oprettet af gasolin
Havde et par passive mellem store kompakt højtaler, fandt et par hvide genelec 6010a og da jeg altid har ville have sådan et sæt og de var rimelig billige købte jeg dem.

Da jeg ikke havde brugt min passive højtaler i lang tid, næsten 2 måneder, blev de solgt

Selv om de spiller godt er det små højtaler og jeg ville gerne have nogen med mere bas og gerne lidt mere dynamic headroom.

Fik dem hurtig solgt uden at tabe for meget på dem og efter anbefaling lyttede jeg til et sæt Yamaha HS7

Lidt spids top og måske en anelse fyldig bas, men var også spotify der blev brugt (hvilken lydkort der blev brugt ved jeg ikke).

Da jeg fik dem havde de en ret fyldig bas som blev dæmpet med room control med 2 db som dæmper lyden fra 500hz og ned, tænkte det var godt nok højt den starter men er helt okay,toppen HF er stadig neutral.

Hvordan lyder de? Som nogen skriver en ufarvet neutral lyd, hos mig placeret på isoacoustics stander er der en god fydlig bas (room control -2db) neutral mellemtone og en top der bestemt er god, selv om det er studio monitors og som jeg også bruger til near field lytning som de er lavet til, kan de sagtens bruges som hifi højtaler, de spiller endda overraskende højt med en god dyb bas (prøv povl dissings live plade 25 min endnu fra 2013, den har en god fyldig bas f.eks svantes lykkelige dag, lille anna, 25 min endnu, ja faktisk alle numre fra den plade har en udsædvanlig fyldig,kraftig bas) et rigtig god stereo perspektiv, stereo image, i det hele taget for man meget højtalere til prisen.

Yamaha HS8 som jeg havde for nogen få år siden, er de fedeste party højtaler, de kan spille bas og højt som få 2 vejs højtaler med 8" bas kan, men de er store.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum