HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: Aragon Palladium

Aragon Palladium 01 Aug 2019 17:19 #12001

• Mstrandholt
  • Mstrandholt's profilbillede Emne forfatter
  • New Member
  • New Member
  • Modtagne Tak: 0
Hej med jer.

Jeg overvejer at anskaffe mig 2 mono-blokke til mine Dali 40.
Har 2 stk. Aragon Palladium på hånden til 12.000 kr. Er det en fair pris, og tør man købe sådan et par “gamle svende”?
Umiddelbart faldt jeg over en tråd på nettet, hvor en anden havde fået skiftet lytter i 2 stk, til en sum af 5500 kr.-
Manden som har dem i sin besiddelse, har umiddelbart ingen historik på dem, men de er fuldt funktionsdygtige.

Tillægsspørgsmål: De er udelukkende med balancerede udgange, kan man uden noget videre ballade købe en adapter til RCA?
På sigt ville jeg gerne købe den originale Aurum forforstærker, men de er svære at finde.

Skulle man sidde med et andet godt bud på et forstærker forslag, er jeg absolut lydhør.
På forhånd tak.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Aragon Palladium 01 Aug 2019 18:27 #12002

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 75
Jeg har hørt dem nogle gange og husker dem som rigtig gode, men de lyder lidt stive i det den første times tid.
De har lidt lang opvarmningstid og det sammen med strømforbruget gjorde at jeg aldrig købte et sæt.

Ja du kan sagtens bruge en RCA til XLR adaptor

EDIT: Bliver faktisk lidt i tvivl mht den første version. Ved ikke om den er ægte balanceret, men er den for du kun halvt input ved RCA til XLR adaptor, men det vil da spille :-D
stakkels.blogspot.com/2019/09/stakkels-m...H5_wwGzxgYKWQ0W7Ap0Q

Hvis der var fakta, er tro faktisk ikke påkrævet - så på en måde kan det ses, at tro er baseret på et fravær af bevis - en fiktion.

Sidste redigering: af Thomas.

Aragon Palladium 01 Aug 2019 19:00 #12003

• Kjeldsen
  • Kjeldsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 3
  • Modtagne Tak: 65
Undersøg det lige først. Svjh er det en ægte balanceret konstruktion og kan måske blive ustabil uden et balanceret input. Ovenstående er blot noget jeg mindes at have læst i tidernes morgen om netop disse forstærkere.

• Side:
  • 1
Leveret af Kunena Forum