HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hifi / high end (Pascal)

Hifi/high end (Pascal) 25 Aug 2019 19:41 #12147

• Lydjørgen
  • Lydjørgen's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 4

Thomas skrev:

Lydjørgen skrev:

Thomas skrev: Der hvor jeg synes der er meget at hente er mht placeringen af højttalerne.
Jeg går meget op i at lydbilledet står "rigtigt" og f.eks Roger Waters Q-sound CD (Amused to death) står rigtigt.
Mine højttalere står helt ens mht side og bagvæg, forskellen er under 1 cm på de 2 højttaleres afstand fra side og bagvæg.
Kabler der bruger jeg noget hvor jeg er sikker på der ikke er tab - jeg bruger noget 4 AWG kabel til hele frekvensområdet (tabel nedenunder)
Klangbalancen justerer jeg via DSP og ud fra målinger sammen med hvad jeg synes lyder godt.
Det stemmer for det meste overens, men det er nemmere at finde ud af hvor der skal sættes ind ved at kigge på en måling :-D

Kender eller har du denne CD plade ? Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan andre opfatter dens lyd

Det er det jeg kalder en sovset hifiiiiii... sound/produktion noget jeg selv piller af med det samme hvis jeg ikke tilfældigvi er vild med musikken ,
Man kunne få et forkert indtryk af hvordan dit system lyder når man ser på de lyd anbefalinger du giver, jeg håber virkelig du høre disse plader fordi du kan lide musikken og ikke fordi du synes de har en fantastisk hi fi lydkvalitet. Igen vil jeg påpege vigtigheden af at skille begrebet hifi fra musik , musiksmag og musik-manipolering for at når nogen vegne med sin lydkvalitet.

Og så skulle du måske gå lidt mere op i at man ikke kan forveksle en kane og en karet på dit anlæg ,ind om vov vov lige er 10 cm længere fremme eller tilbage.
Men ellers korrekt, en højtaler opstilling bør være pinlig symmetrisk inklusiv omgivelserne omkring højtalerne. Kan det ikke lade sig gøre, eller man vil optimerer situationen/akustikken.
Så bør man lave en dead-end som går ud på at eliminerer alle refleksioner i området omkring og fra selve højtaleren ca. halvt ud i rummet . det kan gøres manuelt med diverse dæmpning materialer
Eller alternativt via en Beolab 90 i narrow mode.

Læse kan du så heller ikke :silly:
Det er vigtigt at kunne læse og forstå det der er skrevet :-D
Jeg var så så dum at svare dig her endnu engang selvom jeg egentlig hellere vil springe alt af dit over, men på den anden side er du jo lettere komisk så lidt sjovt er det alligevel.
Har dig og kondensatorKaj gået på samme skole og leget med elektronik i samme boligkvarter ?
Ens for jeg begge er i hvert fald at når snakken går på de 10 sekunder eller hifi2you/mig, så gør det mest ondt når i sidder ned :-D
Du er dog en lille tand foran KondensatorKaj, du du ikke benytter dig af envejskommunikation.
Men meget ens er i mht at ville klappes på ryggen og forsvinde ud i den blå luft når det kommer lidt tæt på afsløringer, her tænker jeg på billigt bras kontra dyrt selvbyg der knapt kunne skelnes fra hinanden og så lige de skønne 10 sekunder som åbenlyst skræmmer jer 2 helt ekstremt.

Jeg tog det for givet at du kunne lide lyden fordi det ligner alt det andet du har anbefalet i både musikstil og lyd.
Nej jeg kender ikke Kaj og vi er på ingen måde ens, langt fra , Kaj har flere gange kaldt mig udenfor pædagogisk rækkevidde religiøs og lignede, Kaj tro at alle svar ligger i elektronikteorien . det gør jeg som bekendt ikke, og hold nu op med de 10 fuldstændigt ligegyldige sekunder, 10 sekunder lavet af en hvis agenda er demonstrer at der ingen lydforskel er på noget..

Jeg har uploadet lydfiler som er interessante fordi de ikke er super manipuleret som det du normalt høre på, prøv at hør forskellen på de kondensatore jeg vidste , prøv mit link hvor man har optaget 20 forskellige gode linjekabler. disse ting giver sgu da noget mere mening end at prøve at høre forskel på lort og noget mere lort. Og kan du ikke høre lydforskelle så glæd dig over det , så har du ikke de problemer, men accepter at der er millioner som kan. Og en del af dem vil gerne vide hvorfor, deriblandt mig.
Jeg refererede tidligere til en blindtest hvor resultatet var entydigt , der kunne høres forskel, resultatet kunne umuligt være en tilfældighed
Tror du virkelig jeg ser sådan ud , nej jeg kan ikke høre en dyt mere end andre.
Hi-Fi består af præcision og klang
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Lydjørgen.

Hifi/high end (Pascal) 25 Aug 2019 19:47 #12148

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 75
Jeg har vist ikke anbefalet noget musik til nogle.

Ja de 10 sekunder siger vi da bare er ligegyldige, det er det nemmeste, dit svar er ganske sigende.... Så hellere 20 kabler som kan være hvad som helst.

Lydjørgen, ovre på Nerds er der en der gerne vil ha hjælp til noget bas og der kan du også finde Kaj og Klokkeblomst, ville det ikke være mere spændende end at blive ved at gætte på hvordan mit setup lyder og gætte dig frem til hvilke CD plader jeg kan li´ ?
stakkels.blogspot.com/2019/09/stakkels-m...H5_wwGzxgYKWQ0W7Ap0Q

Hvis der var fakta, er tro faktisk ikke påkrævet - så på en måde kan det ses, at tro er baseret på et fravær af bevis - en fiktion.

Hifi/high end (Pascal) 26 Aug 2019 06:33 #12150

• Lydjørgen
  • Elite Member
  • Elite Member

Thomas skrev:
Ja de 10 sekunder siger vi da bare er ligegyldige, det er det nemmeste, dit svar er ganske sigende.... Så hellere 20 kabler som kan være hvad som helst.

Det er ikke hvad som helst som i Janhp's forsøg som kun har et formål....
Det er tyve forskellige billige og dyre kabler, et bredt udsnit af markedet, og du kan teste dem op mod hinanden og i forhold til intet kabel , det giver god mening, og igen kan du ikke høre lydforskelle, glæd dig over det, muligvis et problem mindre, men accepter at mange kan , og mange søger en forklaring.
Jeg skrev muligvis fordi det har vidst sig at hvis alle alle kabler skiftes i et system så kan langt de fleste høre dette tydeligt.

Dette omfatter ikke kun kabler men alle komponenter og materialer. kabler er bare det mest omtalte fordi det er nemt at udskifte, det kan alle afprøve., tweak markedet , skal naturligvis være nemt , alle skal kunne være med, så dæmpning i alle afskygninger er populært, kabler generelt,,ting til 230V ac nettet strømrenser strømskinner netledninger osv er populært, og da vi havde CD'er var ting til dette populært, men som sagt principperne som er forklaret virker over alt.

Det er dette som gør at man kan få den samme konstruktion til at lyde vidt forskelligt via valg af komponenter og materialer til realiseringen af konstruktionen/diagrammet ,dette er afprøvet i blindtest.

Kondo forstærkeren er et typisk eksembel på hvad materialer og komponenter kan betyde for lyden, selve konstruktionen er helt ordinær, mange rørforstærkerer er opbygget på samme måde, men det gør ikke at de lyder som en Kondo.
Mange af Kondo's diagrammerne er frit tilgængelige så det er nemt at lave en kredsløbsmæssig kopi , som heller ikke kommer til at lyde som en Kondo, har hørt forskellen den er enorm.
En Kondo måler heller ikke anderledes eller bedre end så meget andet.

Man bør se komponenter som en konstruktion i konstruktionen, er man på komponent plan kan der måles masser af forskelle på komponent-konstruktioner af samme type, men måler man ,på primær konstruktionen/den samlede konstruktion er det stort set umuligt at måle en komponent udskiftning (refererer igen til Ethan Winers nultest), men det kan være nemt at høre klanglige forskelle, uden det man betegne som konstruktionens præcision berøres/ændres, ikke i alle situationer eller sammenhænge, som sagt lort tilsat mere lort er stadigvæk lort og lugter sådan.

Hifi / high end (Pascal) 26 Aug 2019 10:29 #12151

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Hvis der var fakta, er tro faktisk ikke påkrævet - så på en måde kan det ses, at tro er baseret på et fravær af bevis - en fiktion.
Bilag:

Hifi/high end (Pascal) 26 Aug 2019 10:47 #12152

• WymaxReborn
  • WymaxReborn's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 3
  • Modtagne Tak: 11

Lydjørgen skrev: [hold nu op med de 10 fuldstændigt ligegyldige sekunder, 10 sekunder lavet af en hvis agenda er demonstrer at der ingen lydforskel er på noget.

Jeg har det lidt på samme måde, sådanne "udfordringer" får mig til at føle at personen stikker et par fingre op i næsen på mig og hiver mig afsted, med en følelse af at målet er at få nogen til at tabe ansigt.

Nu hvor udmeldingen er kommet om at Lydjørgen ikke er interesseret, så synes jeg hetzen bør indstilles, og så kan man ellers mene hvad man vil. Hermed kan vi også endelig få oplyst hvor de 10 sekunder gemmer sig, så de interesserede kan afprøve om de så kan finde dem, og vi kan få lukket sagen. Andet nytter jo ikke noget, spydigheder fører aldrig nogen vegne, som de voksne mennesker vi vel alle er burde vi - igen - indse at vi har forskellige holdninger, ikke kun til hvordan musikken skal lyde, men også til andre aspekter af tilværelsen.
Alle de påståede dobbeltprofiler på Trustpilot , men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Magtens vilje er stor!

Hifi/high end (Pascal) 26 Aug 2019 10:58 #12153

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

WymaxReborn skrev:

Lydjørgen skrev: [hold nu op med de 10 fuldstændigt ligegyldige sekunder, 10 sekunder lavet af en hvis agenda er demonstrer at der ingen lydforskel er på noget.

Jeg har det lidt på samme måde, sådanne "udfordringer" får mig til at føle at personen stikker et par fingre op i næsen på mig og hiver mig afsted, med en følelse af at målet er at få nogen til at tabe ansigt.

Nu hvor udmeldingen er kommet om at Lydjørgen ikke er interesseret, så synes jeg hetzen bør indstilles, og så kan man ellers mene hvad man vil. Hermed kan vi også endelig få oplyst hvor de 10 sekunder gemmer sig, så de interesserede kan afprøve om de så kan finde dem, og vi kan få lukket sagen. Andet nytter jo ikke noget, spydigheder fører aldrig nogen vegne, som de voksne mennesker vi vel alle er burde vi - igen - indse at vi har forskellige holdninger, ikke kun til hvordan musikken skal lyde, men også til andre aspekter af tilværelsen.

Så kan lydjørgens link til de 20 kabler heller ikke bruges til noget.
Så lad os da stoppe helt med at prøve hinanden og ens egne ører af, med mindre man også må bruge øjnene.
Det var min plan selv at lave en lignende test med en lydfil mellem 2 PCer hvor der blev lavet "et eller andet" ved den ene fil, men det kan jeg så forstå slet ikke vil falde i god jord. Så den bruger jeg bare herhjemme og får andre til at "gætte" :-)
Og således er vi tilbage til start og lidt snake oil.

Men opret venligst en ny tråd til hvad der nu falder jer ind, da denne egentlig skulle ha handlet om hvilke producenter der bruger de elendige P.A Pascal moduler ;-)

Sidste redigering: af Thomas.

Hifi/high end (Pascal) 26 Aug 2019 12:21 #12154

• WymaxReborn
  • WymaxReborn's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 3
  • Modtagne Tak: 11

Thomas skrev:

WymaxReborn skrev:

Så kan lydjørgens link til de 20 kabler heller ikke bruges til noget.
Så lad os da stoppe helt med at prøve hinanden og ens egne ører af, med mindre man også må bruge øjnene.
Det var min plan selv at lave en lignende test med en lydfil mellem 2 PCer hvor der blev lavet "et eller andet" ved den ene fil, men det kan jeg så forstå slet ikke vil falde i god jord. Så den bruger jeg bare herhjemme og får andre til at "gætte" :-)
Og således er vi tilbage til start og lidt snake oil.

Men opret venligst en ny tråd til hvad der nu falder jer ind, da denne egentlig skulle ha handlet om hvilke producenter der bruger de elendige P.A Pascal moduler ;-)

Thomas, sagt i al den venskabelighed som man kan have på et forum: Stop nu med den der gentagne offer-mentalitet ;-)

Det jeg advokerer er for at få afsluttet denne sag, den har løbet i ring i mange uger nu, der er absolut intet der tyder på at noget som helst vil forandre det faktum. Om Lydjørgen ønsker at forsøge at finde de 10 sekunder er efterhånden også debatteret til endeløshed, det fører stadig ikke til noget. Lydjørgen skriver om det han vil, han hører hvad han vil (også fra skrift) ligesom vi andre gør, og det fører stadig ikke til noget her heller.

Selvfølgelig skal du da starte alle de forskellige debatter du ønsker, det er åbenbart ikke kun Lydjørgen der fortolker det læste som man selv ønsker ;-) Men jeg synes faktisk det er unfair når en sådan test lægges op, det sker i mine øjne ofte for at få nogen på glatis. Til gengæld skal dem der ikke ønsker at deltage i sådan en debat også passe på med at udtale sig skråsikkert om noget uden at ville deltage, inkl. andre links til modsatte påstande. Min appel gælder alle parter, man kan lige så godt forsøge at være rummelig isf. at være afvisende.
Alle de påståede dobbeltprofiler på Trustpilot , men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Magtens vilje er stor!

Sidste redigering: af WymaxReborn.

Hifi / high end (Pascal) 26 Aug 2019 12:38 #12155

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
W-R jeg er stået helt af.
Der kan gættes på hvordan mit setup lyder og hvad jeg kan li af musik fordi jeg spørger andre hvad de synes om en Cd-plade (jeg har intet skrevet om hvad jeg selv synes).
Dvs at en person kan faktisk fortælle lige præcis hvordan mit setup lyder uden at kende andet til det end det jeg har skrevet.
Personen (som så mange andre) har aldrig hørt dette højttalerprincip, men ved alligevel ret præcist hvordan det lyder selvom det er markant anderledes end dipol, bipolar og den største kompromis af dem alle; Højttalerenheder i en kasse stående ovenpå hinanden.
Samtidig kan personen overhovedet ikke høre 10 ud af 30 sek som er serveret på et søvlfad.

En test med dårlige kabler, 60 stik, AD/DA konvertering osv duer ikke og skal bare afsluttes, men en test med 20 kabler og en person der har siddet og lyttet på kondensatorer, kan fint blive hevet frem når de "troende" skal "bevise" noget.
Ja så står jeg sgu af :-)

Ja jeg starter da nok et emne i ny og næ, men det bliver udelukkende om mit eget.
Jeg har faktisk lige fået løst et problem med at lave digital out på sådan en tingest som på mit profilbillede på et udenlandsk forum og det var 100% uden fnidder eller andet også selvom det er noget billigt bras og jeg intet fattede af det inden ;-)

Så der kommer sikkert en del promovering, målinger osv af mit fra min side og det kan folk så ta som de vil, alt det andet "trylleri" vil jeg lade andre om !

Hifi / high end (Pascal) 26 Aug 2019 16:43 #12157

• Gnavpot
  • Gnavpot's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 6
Nu er der jo ingen der har tvunget Lydjørgen til at deltage :!:
Det har han selv valgt, med alt hvad det indebære så i stedet at forsvare ham, er det bedst at han selv stopper.
Han kunne jo selv starte nogle "emner" i stedet for at blande sig i emner han er ligeglad med.
Når foden vipper, ved man det er musik !!!

Hifi / high end (Pascal) 26 Aug 2019 19:01 #12158

• Svalen
  • Svalen's profilbillede
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Modtagne Tak: 1
Desværre LydJørgen , du har skrevet de fleste af de indlæg der har været her på sitet, hvorfor bliver du ved? Ingen kan rose dig, og jeg har ikke fundet noget i dine indlæg som har kunnet hjælpe mig i min søgen for at gøre det bare lidt federe. Det har været Kaj som har reddet min effektforstærker og givet gode råd om kabler mm., og det virker. ( live).
Du er en nørd , bare meget mere end mig, du skal bare vide at det du skriver er for din egen skyld andre kan ikke rigtig bruge det til noget...
Jeg fornemmer at du faktisk skræmmer folk væk som er meget mindre kloge end du er, men som måske kunne have en pointe.
Undskyld, men du er sikkert en spændende og hyggelig abe offline....

Hifi / high end (Pascal) 27 Aug 2019 07:59 #12160

• Lydjørgen
  • Elite Member
  • Elite Member
Kan se Gnavpot og Svalen er på plads som vanligt.
Bilag:

Hifi / high end (Pascal) 27 Aug 2019 12:04 #12167

• Gnavpot
  • Gnavpot's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 6
OG :?:
Men vi ser da glade ud :-D
INGEN sure ord fra mig :-p :silly: :-D
Når foden vipper, ved man det er musik !!!

Hifi / high end (Pascal) 27 Aug 2019 13:53 #12168

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Gnavpot skrev: OG :?:
Men vi ser da glade ud :-D
INGEN sure ord fra mig :-p :silly: :-D

Ja de 2 har altid været hyggelige og haft nogle sjove kommentarer.
Men jeg har fået svar i denne tråd som i 4. indlæg blev noget afsporet.
Så lad os fortsætte den fine, pæne snak i denne tråd i stedet ;-) --->>>

hifi2you.dk/index.php/forum/diverse/759-...-taenke-over?start=0

Leveret af Kunena Forum