HiFi2you Banner11

Nad 3020 tråden

Mere
6 år 7 måneder siden #7426 af gasolin
Nad 3020 tråden blev oprettet af gasolin
Er blevet lidt nysgerrig på en Nad 3020 og vil derfor høre hvilken en der er den bedst nad 3020 og hvad den bør koste i rigtig god stand, den gamle model findes med spring terminaler (kan ikke huske om det er det rigtig navn, men er dem der ofte var på billige jamo højtaler i gamle dage) og så en med bananterminaler som tillader logisk nok bananstik og det er det jeg gerne vil have da jeg har 6mm tykt supra classic 6.0 højatlerkabel.

Mindes at have læst at den gamle model har en mere stram bas pga transformatoren, men også mere coilwhine eller bare generalt lidt mere støjende transformator, hvor de nyere modeller skulle have en mindre støjende transformator men ikke så god bas.

Er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte om det passer

Forstærkeren skal meget gerne være med riaa,phono ingang da jeg har en pladespiller, det har de senere modeller der afløser 3020 f.eks fra slutningen af 90'erne ikke.

Har set en 3020 fra hifigenbrug på fyn til 1800kr og det synes jeg bare er alt for meget, med mindre den er i mint condition lige så god finish som da den var ny og kan holde de næste 30-35 år uden service.

Nu til det sjove, har du haft en, hvilken model og højtaler,hvordan lyder den ud over den var billig,for prisen lød langt bedre end langt dyrere model og kunne trække højtaler helt ned til 2 ohm

Har haft en nad 302 som havde en meget svag hyletone,coilwhine men var meget dynamisk,c316bee lidt lys lyd men god forstærker, lidt mere basstærk skulle c326bee være i følge whathifi og den blev kun skiftet ud pga lyden i mellemtonen ikke passede med Dynaudio Emit M10, så jeg kender lidt til nad.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 7 måneder siden #7427 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Nad 3020 tråden
Jeg har haft NAD 3020 rigtig mange gange og egentlig været tilfreds med lyden.
Hvorfor jeg så har skilt mig af med dem igen er simpelthen pga manglende effekt/power

NAD 3020A er nærmere 50 watt end den er 20 watt, men den er noget betonet, synes jeg.
Den bedste er efter min mening 3020i men man skal bare ikke bruge forforstærkeren i den, da lyden bliver ret "grå" når den bruges som integreret forstærker.
Mine NAD har trukket Cerwin Vega D15EE, D9E, Dali 7A, JBL 240 Ti, Dali 18 MKII og nogle andre der ikke er værd at nævne.
Dali 18 MKII var den tungeste at drive, men det gjorde den egentlig temmelig godt.

En NAD forstærker jeg synes ligeså godt om er NAD 902/912 som er en ren effektforstærker med lidt mere power.
Den kan også brokobles hvis mere effekt ønskes

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 6 måneder siden - 6 år 6 måneder siden #7437 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Nad 3020 tråden
Har fundet en Nad 3020E bør jeg slå til og hvordan med mit højtalerkabel, jeg har supra classic 6.0 som e 5 mm tykt og som ikke passer i de små huller der er i klemterminaterne på en nad 3020E
Sidste redigering: 6 år 6 måneder siden ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
6 år 6 måneder siden #7438 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Nad 3020 tråden
Da jeg for mange år siden var i hifi klubben havde vi en adapter med litsetrå som gik over i hunbanan. Ellers skal du nok over i noget hjemmelavet adapter.

Eller måske denne - men ved ikke om det passer

www.aliexpress.com/item/8pcs-High-Qualit...d-46f7c85d7f31&tpp=1

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 6 måneder siden - 6 år 6 måneder siden #7439 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Nad 3020 tråden

Kjeldsen skrev: Da jeg for mange år siden var i hifi klubben havde vi en adapter med litsetrå som gik over i hunbanan. Ellers skal du nok over i noget hjemmelavet adapter.

Eller måske denne - men ved ikke om det passer

www.aliexpress.com/item/8pcs-High-Qualit...d-46f7c85d7f31&tpp=1


Helst ikke for lange da stikket i forstærkeren skal sidde ordentligt helst ikke røre de andre stik, ved ikke hvor langt stikket max må være.

Jeg valgte at købe den da jeg ofte har tænkt på at jeg gerne vill eje en nad 3020, har selv haft C316BEE,C326BEE og D3020 og de har værte gode,326'eren skuffede lidt og blev vildt varmt selv i tomgang ;-)

Har hørt D3020 med en nad riaa billigste project pladespiller tilsluttet dali lektor 1 eller 2, tror det var 2'eren pga bassen (den ene sad i et hjørne) i danmarks mindste pladebutik i Odense (butikken godt gemt af vejen), den kombination spiller bare godt, har en god stram og en rimelig kraftig bas.

Andet højtalerkabel må godt anbefales selv om andre stik er billigst
Sidste redigering: 6 år 6 måneder siden ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 6 måneder siden #7440 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Nad 3020 tråden
Ixos 216

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum