HiFi2you Banner11

DSP / Roomkorrection

Mere
5 år 3 måneder siden - 5 år 3 måneder siden #10623 af Thomas
DSP / Roomkorrection blev oprettet af Thomas
Jeg hører og læser at man kan "overbruge" DSP og mener selv at man max bør korrigere 9 db
Men hvad gør f.eks Room Perfect ? Hvor meget tillader den sig selv at korrigere ?

Det skulle være god latin kun at fjerne peaks og lade dyk være dyk, men jeg synes nu af der er gevinst i at rette nogle dyk op - f.eks så dykket kun er det halve.

Hvordan bruger i DSP ?

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • WymaxReborn
  • Gæst
  • Gæst
5 år 3 måneder siden - 5 år 3 måneder siden #10624 af WymaxReborn
Besvaret af WymaxReborn på emne DSP / Roomkorrection
Jeg anvender miniDSP til bassen, som trækkes af sin egen effektforstærker. Her har jeg først lavet en kurve der kunne få lidt mere bund med, og så har jeg justeret lidt efter gehør og smag. Opad skærer jeg ved 100 Hz, forholdsvist stejlt.

Jeg har den fordel at have 48 kvm at fordele bassen på, så den er nok nogenlunde ukritisk ift. små finjusteringer.
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved WymaxReborn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 måneder siden #10625 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne DSP / Roomkorrection

WymaxReborn skrev: Jeg anvender miniDSP til bassen, som trækkes af sin egen effektforstærker. Her har jeg først lavet en kurve der kunne få lidt mere bund med, og så har jeg justeret lidt efter gehør og smag. Opad skærer jeg ved 100 Hz, forholdsvist stejlt.

Jeg har den fordel at have 48 kvm at fordele bassen på, så den er nok nogenlunde ukritisk ift. små finjusteringer.


Har du nogen idé om hvor meget der bliver korrigeret i db, sådan ca ?
Har du evt målinger fra før og efter ?

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • WymaxReborn
  • Gæst
  • Gæst
5 år 3 måneder siden #10634 af WymaxReborn
Besvaret af WymaxReborn på emne DSP / Roomkorrection
Beklager, jeg husker ikke hvor meget der kompenseres med, sikkert 10 dB i de lavere luftlag. Målinger gør jeg ikke i.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 måneder siden #10635 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne DSP / Roomkorrection

WymaxReborn skrev: Beklager, jeg husker ikke hvor meget der kompenseres med, sikkert 10 dB i de lavere luftlag. Målinger gør jeg ikke i.


Nej ok, det var også mere hvis du lige havde det ved hånden :-D Så kunne man jo have set før og efter
Men fint fint ;-)

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 måneder siden #10636 af Miki
Besvaret af Miki på emne DSP / Roomkorrection

WymaxReborn skrev: Beklager, jeg husker ikke hvor meget der kompenseres med, sikkert 10 dB i de lavere luftlag. Målinger gør jeg ikke i.


Det er sgu dejligt befriende at høre. Fedt.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum