HiFi2you Banner11

Open baffle højttaler med fuldtone

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
7 år 1 uge siden - 7 år 1 uge siden #5231 af Kjeldsen
Open baffle højttaler med fuldtone blev oprettet af Kjeldsen
Så skal prototyperne snart omdannes til noget der kan stå i stuen.

Her er prototypen og den fuldtone der er indkøbt til projektet (Cube Audio F180). Bassen er Gladen RS15FA

Jeg har også bånddiskanter og vifa ringradiator på lager som måske skal assistere Cube Audio fuldtonen
Bilag:
Sidste redigering: 7 år 1 uge siden ved Kjeldsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
7 år 1 uge siden #5232 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Open baffle højttaler med fuldtone
Open baffel. Jeg konstaterer at du ikke er helt alene om at bygge ud fra princippet. Derfor vil det være interessant at læse om DINE overvejelser og begrundelse for projektet. En ide udspringer som regel et eller andet sted fra. Hvad er din historie?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
7 år 1 uge siden #5233 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Open baffle højttaler med fuldtone
Open baffle giver bedst bas i min stue. Jeg har prøvet alt muligt med lukket og isobarisk men en træls resonans i rummet ved 50 hz er ikke til at komme uden om. Eq kan give en pæn frekvensgang men dræber alligevel bassen. Med OB har jeg langt færre resonanser og ingen problemer med 50 hz. Bassen spiller ikke ud til siderne og med dæmpet u baffel kan jeg også begrænse bagud. Desuden kan jeg godt li det enkle design der kan komme ud af det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #5234 af Thomas

Kjeldsen skrev: Open baffle giver bedst bas i min stue. Jeg har prøvet alt muligt med lukket og isobarisk men en træls resonans i rummet ved 50 hz er ikke til at komme uden om. Eq kan give en pæn frekvensgang men dræber alligevel bassen. Med OB har jeg langt færre resonanser og ingen problemer med 50 hz. Bassen spiller ikke ud til siderne og med dæmpet u baffel kan jeg også begrænse bagud. Desuden kan jeg godt li det enkle design der kan komme ud af det.

Stort set den samme oplevelse jeg har + at nedre mellemtone bliver betydeligt bedre af at være uden "kasse".

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 uge siden #5237 af Miki
@Kjeldensen.
Var det noget med du kørte aktivt og roede med FIR-filtre.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
7 år 1 uge siden #5238 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Open baffle højttaler med fuldtone
Jo, men FIR er pt droppet. Det er temmeligt kompliceret at sætte sig ind i, hvis det skal gøres ordentligt.

Lige nu er det meget simpelt via Equalizer APO og et Asus Xonar u7 lydkort.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum