HiFi2you Banner11

Lidt at tænke over (Kabler)

Mere
4 år 7 måneder siden #12111 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over
Så fik vi lige en historie mere som slet ikke har noget med de stakkels 10 sekunder at gøre.
Din fine test fortæller intet om kvadratet på de højttalerkabler og selvfølgelig vil der være forskel på højttalerkabler alt efter tværsnit og belastning.
Jeg kan såmænd også en historie om en Dussun V8i der spillede på et sæt B&W N801 med et sæt NLE højttalerkabler mellem.
Da der kom dobbelt NLE på, begyndte den Dussun at slå fra når der blev spillet højt.

Men det har bare intet med signalkabler at gøre, eller signalvejen i de 10 sekunder.

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12112 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Lidt at tænke over

Lydjørgen skrev:

Boydk skrev: Det er ikke så længe siden, der var en tråd på Nerds, hvor en bruger skabte sig nærmest fuldstændig åndssvagt over, at nogle kaldte ham en idiot og det, der var værre (mente han selv). Imponerende at se, hvor hurtige nogle kan være til at adaptere den selv samme retorik, som de tidligere selv harcellerede over.
Det kan være særdeles usmart at accelerere geologisk, aktivt materiale, når man selv residerer i en transparent domicil...... Var den for svær, Lydjørgen?? :lol:
Så er her en oversættelse: Man bør ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus :sick:


Forskellen er at jeg altid kommer med et argument for mine udbrud, for et udbrud var det, forårsaget af at jeg ca. tusind gange har vist et kabels equivalent, lige har lavet et seriøst indlæg, hvorpå Miki kommer med et af sine sædvanlige forsøg på at fortæller at der er nok noget jeg har overset, eller mere nøjagtigt, han diskutere ikke , hans eneste formål er at forsøger at pille mig ned , og jeg havner naturligt nok i det røde felt.

Problemet er når nogen kalder mig idiot ,eller det der er være, så drejer det sig altid kun om min person, fuldstændig som du gør her Boydk.
Det drejer sig aldrig om det jeg skriver ,det er der ingen argumenter imod, andet end at man forlange at jeg skal forklarer og fremlægge målinger for noget som alle ved ingen kan. eller man forlanger jeg skal høre noget som heller ingen andre kan, selv om jeg har forklaret 100 gange at de lydforskelle jeg taler om kan alle høre , jeg har i hvert tilfælde ikke oplevet andet, eksempelvis lydforskellen live på de to viste kondensatorer i mit forrige indlæg.
Jeg skriver i håbet om at få løst denne gåde, forene de to ting, fornuft og oplevelser.
eller i det mindste komme nærmere en løsning.


Hvis du nu læser, hvad du selv skriver: "For ti tusinde gang"..... Ud over, at du taler udenom trådens emne, så må der være et eller andet galt, når du du på samtlige fora gentager dig selv gang på gang på gang på gang... var det 10.000????
Enten har du et forklarings-/formuleringsproblem siden alle på alle fora ikke forstår dig, eller også er alle andre (dig selv undtaget selvfølgelig) snotdumme og intet fatter. Jeg er udmærket klar over, hvad du tror årsagen er..... Det er bare ikke altid, at første indskydelse er den rigtige ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lydjørgen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12113 af Lydjørgen
Besvaret af Lydjørgen på emne Lidt at tænke over

Thomas skrev: Så fik vi lige en historie mere som slet ikke har noget med de stakkels 10 sekunder at gøre.
Din fine test fortæller intet om kvadratet på de højttalerkabler og selvfølgelig vil der være forskel på højttalerkabler alt efter tværsnit og belastning.
Jeg kan såmænd også en historie om en Dussun V8i der spillede på et sæt B&W N801 med et sæt NLE højttalerkabler mellem.
Da der kom dobbelt NLE på, begyndte den Dussun at slå fra når der blev spillet højt.

Men det har bare intet med signalkabler at gøre, eller signalvejen i de 10 sekunder.

Samme test er lavet med signalkabler med samme forudsigelige resultat, her er vi vil enige om at kvadrat har mindre betydning.
En interessant detalje er hvis man konstruerer signalkabler og højttaler kabler med de samme materialer og bruger samme grundkonstruktion så vil de også få samme lydsignatur.
Kvadrat betyder noget, men betydningen er temmelig overvurderet i forhold til kablets lydsignatur hvis der er brugt et rimeligt kvadrat, det hører ind under at konstruerer med præcision.
Men det er jo så dejligt håndfast med det der kvadrat ,det kan vi finde ud af , det kan vi regne på, være er det med klang.
Og ja påstanden er afprøvet med samme kabel konstruktion med henholdsvis 1.5 kvadrat og 4 kvadrat., men naturligvis ikke på en eller anden latterlig flagrende basreflex eller dipol
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Lydjørgen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lydjørgen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12114 af Lydjørgen
Besvaret af Lydjørgen på emne Lidt at tænke over

Boydk skrev:

Lydjørgen skrev:

Boydk skrev: Det er ikke så længe siden, der var en tråd på Nerds, hvor en bruger skabte sig nærmest fuldstændig åndssvagt over, at nogle kaldte ham en idiot og det, der var værre (mente han selv). Imponerende at se, hvor hurtige nogle kan være til at adaptere den selv samme retorik, som de tidligere selv harcellerede over.
Det kan være særdeles usmart at accelerere geologisk, aktivt materiale, når man selv residerer i en transparent domicil...... Var den for svær, Lydjørgen?? :lol:
Så er her en oversættelse: Man bør ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus :sick:


Forskellen er at jeg altid kommer med et argument for mine udbrud, for et udbrud var det, forårsaget af at jeg ca. tusind gange har vist et kabels equivalent, lige har lavet et seriøst indlæg, hvorpå Miki kommer med et af sine sædvanlige forsøg på at fortæller at der er nok noget jeg har overset, eller mere nøjagtigt, han diskutere ikke , hans eneste formål er at forsøger at pille mig ned , og jeg havner naturligt nok i det røde felt.

Problemet er når nogen kalder mig idiot ,eller det der er være, så drejer det sig altid kun om min person, fuldstændig som du gør her Boydk.
Det drejer sig aldrig om det jeg skriver ,det er der ingen argumenter imod, andet end at man forlange at jeg skal forklarer og fremlægge målinger for noget som alle ved ingen kan. eller man forlanger jeg skal høre noget som heller ingen andre kan, selv om jeg har forklaret 100 gange at de lydforskelle jeg taler om kan alle høre , jeg har i hvert tilfælde ikke oplevet andet, eksempelvis lydforskellen live på de to viste kondensatorer i mit forrige indlæg.
Jeg skriver i håbet om at få løst denne gåde, forene de to ting, fornuft og oplevelser.
eller i det mindste komme nærmere en løsning.


Hvis du nu læser, hvad du selv skriver: "For ti tusinde gang"..... Ud over, at du taler udenom trådens emne, så må der være et eller andet galt, når du du på samtlige fora gentager dig selv gang på gang på gang på gang... var det 10.000????
Enten har du et forklarings-/formuleringsproblem siden alle på alle fora ikke forstår dig, eller også er alle andre (dig selv undtaget selvfølgelig) snotdumme og intet fatter. Jeg er udmærket klar over, hvad du tror årsagen er..... Det er bare ikke altid, at første indskydelse er den rigtige ;-)

Muligvis en lille overdrivelse med de tusind gange men det er sagt og vist mange gange også af : her kommer jeg , jeg hedder Kaj Kaj Kaj..... , og efter min mening må diskussionen gerne skride fremad ,det irriterer mig når der konstant skal startes fra nul.

Skyldig mine formuleringer er dårlige, men en tegning kan man vil forstå, og ja der er gentagelse, fordi det hele er det samme shit, det er slet ikke så pokkers kompliceret hvis det anskues på den rigtige måde, det gælder om at lave disse equivalente/fejl-komponenter og dermed den primære komponent så god som muligt ,så vellydende som muligt, de kan ikke fjernes, de kan ikke blive nul. Og de er til stede i alle vores komponenter og imellem dem i formen modstand spole og kondensator..
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Lydjørgen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12115 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over

Lydjørgen skrev:

Thomas skrev: Så fik vi lige en historie mere som slet ikke har noget med de stakkels 10 sekunder at gøre.
Din fine test fortæller intet om kvadratet på de højttalerkabler og selvfølgelig vil der være forskel på højttalerkabler alt efter tværsnit og belastning.
Jeg kan såmænd også en historie om en Dussun V8i der spillede på et sæt B&W N801 med et sæt NLE højttalerkabler mellem.
Da der kom dobbelt NLE på, begyndte den Dussun at slå fra når der blev spillet højt.

Men det har bare intet med signalkabler at gøre, eller signalvejen i de 10 sekunder.

Samme test er lavet med signalkabler med samme forudsigelige resultat, her er vi vil enige om at kvadrat har mindre betydning.
En interessant detalje er hvis man konstruerer signalkabler og højttaler kabler med de samme materialer og bruger samme grundkonstruktion så vil de også få samme lydsignatur.
Kvadrat betyder noget, men betydningen er temmelig overvurderet i forhold til kablets lydsignatur hvis der er brugt et rimeligt kvadrat, det hører ind under at konstruerer med præcision.
Men det er jo så dejligt håndfast med det der kvadrat ,det kan vi finde ud af , det kan vi regne på, være er det med klang.
Og ja påstanden er afprøvet med samme kabel konstruktion med henholdsvis 1.5 kvadrat og 4 kvadrat., men naturligvis ikke på en eller anden latterlig flagrende basreflex eller dipol


Latterlig flagrende basreflex eller dipol, fancy blafometerere og dæmpet rødt lys, skod PA, osv osv.

Du er snart nødt til at vise dit værd ved at fortælle hvor de 10 sekunder ligger, for ellers gør du bare dig selv mere til grin end du prøver at gøre mit DIY. (og så mange andres setup)
Indtil videre har du bare fortalt og fortalt, viderefortalt og henvist til nogle videoer hvor nogle egentlig bare sidder og gør det samme; snakker og snakker uden det mindste bevis på noget som helst.

Men lige for at få det på plads, så mine fancy blafometerere og dæmpet rødt lys og hvad du ellers kan finde på det kan du bare overse, for når du ikke kan pege på de 10 sekunder med dit super præcise anlæg og din gode hørelse, så ser jeg dig som ganske useriøs og tager dit negative skriveri om mit setup, som en dum undskyldning for at slippe udenom de 10 sekunder.
Din mening om mit er jeg sådan ca 100% ligeglad med :-D Og måske endda lidt mere !
Alle de stik og kabler, konverteringer må have en lydsignatur der springer lige i øret på dig via dit fremragende super anlæg og måske giver lydsignaturen også en forskel som du kan pege på.

Kan du ikke finde ud af hvor de 10 sekunder ligger, så må du have en logisk, brugbar forklaring på hvorfor du ikke kan høre dem.

P.S Har i øvrigt lige solgt sådan et Pascal modul, så der er åbenbart nogle der er interesseret i skod P.A. :-D
Og nu ligger der 2 moduler tilbage på hylden og kigger !

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12118 af Miki
Besvaret af Miki på emne Lidt at tænke over
Sjovt nok er der ikke er nogen fra kabel-branchen, dem med viden på området, der byder ind og forklarer os hvorfor vi har svært ved at finde de 10 sek.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Miki. Begrundelse: Overdrivelse fjernet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum