HiFi2you Banner11

Lidt at tænke over (Kabler)

Mere
4 år 5 måneder siden - 4 år 5 måneder siden #12398 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over

Nydmusik skrev:

Thomas skrev: Jeg kan nu læse på et af de andre fora at der er personer der kan høre forskelle på strømkabler, forskelle der ligger mellem -100 og -130 db nede.:woohoo:
Det er altså imponerende hvad mennesker er i stand til :-D
Måske kunne Jesus virkelig gå på vandet !

Jeg må ærligt erkende at når jeg hører musik, så lægger jeg ikke rigtig mærke til lyden fra hunden når den slikker sig om munden, selvom niveauerne her er noget tættere på hinanden.
Jeg synes virkelig det her hifi har taget overhånd i en voldsom grad og skal man "rette sig" efter de nyere tiltag og lytte efter dem, så hører man jo overhovedet ikke musik.
Tænk sig at sidde og lytte efter forskelle som måske lige kan fornemmes hvis man anstrenger sig, i stedet for at lytte til musikken.
Mange af de forskelle der bliver skrevet om for tiden er af så ualmindelig lille betydning at det ikke ændrer noget som helst hvis man lytter til musikken når der spilles musik


Der kom der et interessant indlæg fra dig, Thomas. Af flere grunde, synes jeg:

1. Der er nogen der mener noget om noget på et andet forum, og det synes du, at du vil nedgøre, og sammenligne med noget som Jesu lignelse siger noget om. Hvofor føler du dig kaldet til at kommentere noget på et andet forum på den måde? Uhyre usympatisk - synes jeg - føj.

2. Fordi noget andre når de bruger deres musikanlæg, og derved hører noget omkring teknikken, så kommenterer du i fuld overbevisning om, at så lytter de efter noget du synes er irrelevant, og at de udelukker det som du lytter efter. Dermed sætter du din kikkert for dit blinde øje. Hvem siger de ikke lytter BÅDE det du lytter efter OG det du IKKE lytter efter? Hvem skriver, at vedkommende ikke lytter til musik? Som jeg kender mine hi-fi-bekendte, så lytter de nogen gange til hi-fi, og andre gange til musikken, og nogen til begge gange. Fordi nogen har en lidt anden palette at bruge sit grej efter, er det ikke da det samme som at det er åndsvagt, og det er den betegnelse man kan tolke du har om dem. Hør her: der er nogen der bruger enorme summer på bil nr. 3 eller MC nr. 3 - de kører ikke, men glædes meget ved at pleje og eje dem. Andre kører max i deres bil/MC - er den ene gruppe bedre end den anden? Kun indskrænkede mennersker må synes det. Det må du synes, men hvad er i hulens navn dit egentlige formål med at kritisere andres brug af deres hobby? Føj for en indskrænkethed og foragt du der viser.

Hvis det er det niveau du ønsker dit forum skal synke ned på, efter lukke-ned-seancen for nylig, så gider jeg ikke være med. Hvis du i den grad kritiserer det hi-fi-mæssige ved udstyret, så synes jeg slet ikke du skulle have åbnet sitet igen, for du gider det egentlig nok ikke - men foragter dem der gider det. Det er det interessante ved dit indlæg.


Må man ikke skrive om noget fra et andet forum ?
Hvis jeg nu skriver et eller andet og der står noget om det samme på et andet forum, hvad skal jeg så gøre ?
Jeg nævner overhovedet ingen navne

Havde jeg nu ikke skrevet at det var noget jeg havde læst på et andet forum, havde det jeg skrev så været i orden eller hvad må der skrives om ?
Jeg nedgør ingen men sætter stadig kæmpe spørgsmålstegn ved ting som jeg og andre ser som umulige
Flere ting inden for hifi er helt sikkert...…. Det er blevet vanvittigt dyrt, der er alt for mange hokus pokus ting som ikke kan bevises på nogle måde og så er vrimler det med personer der bliver mopset og fornærmet over skriverier der ikke engang peger på nogle bestemte.
Hvis du ikke vil være med fordi jeg har skrevet noget som står 100vis af steder, jamen så lad da vær ;-) Du er ikke den eneste her på siden som er blevet fornærmet :-p
Siden bliver ikke lukket ned uanset hvad og heller ikke selvom der ingen aktivitet vil være i perioder, for det er det visse folk prøver på ;-)

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Maleren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #12399 af Maleren
Besvaret af Maleren på emne Lidt at tænke over
Jeg blev også fornærmet, og er det stadig :-D ... Men, hvad hjælper det når ens indlæg bliver rettet andetsteds.

Brugernavnet kender I.

Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 5 måneder siden #12400 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over

Maleren skrev: Jeg blev også fornærmet, og er det stadig :-D ... Men, hvad hjælper det når ens indlæg bliver rettet andetsteds.

Brugernavnet kender I.

Mvh


Jeg er også lidt mopset lige for tiden, jeg har ristet en af mine 18"ere :-D Så ingen bas i den ene side :-(

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 5 måneder siden - 4 år 2 måneder siden #12405 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over
Her er et link til en tråd hvor jeg synes sidste indlæg (18 Januar 2020 kl. 21:32) er interessant.
Altså ikke noget jeg vil nedgøre (Nydmusik) men noget som understøtter det som flere dabetter her på siden handler om, nemlig forskelle eller mangel på samme

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 2 måneder siden #12544 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 2 måneder siden #12553 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over
MUST SEE !


_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum