HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Lidt at tænke over

Lidt at tænke over 11 Sep 2019 20:09 #12270

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 77

Lydjørgen skrev:

Thomas skrev:

Lydjørgen skrev: @Thomas Hvis du er så begejstret for måle-kurver kan jeg da anbefale klokkeblomst tråden på Nerds og mon ikke du også kan finde nogle foto på nettet af højpolerede alu-plader og den slags, så du rigtigt kan lære og få noget viden om hifi.
Kan bare konstatere at vi langt fra har samme tilgang til tingene, og til hvad en god debat er. og hvad der er skide ligegyldigt og ren rutine.

Du har fuldstændig ret

EDIT:
Det kan undre at du har en UMIK-1 ? Hvad bruger du den til ?
Og så kan jeg se at vi også er yderst forskellige når der bliver stillet spørgsmål ved noget uforklarligt, eller nærmere logisk.
Lige så forskellige er vi mht Klokkeblomst.... Der forsvarer du ham nærmest hvor jeg synes det han foretager sig er direkte hul i hovedet, men igen vi er heldigvis meget forskellige alle sammen...….. Selv hifi-fora´s guruer kan ikke blive enige :-D

Til at kontrollere om det jeg har lavet virker efter hensigten , jeg har mange andre instrumenter som også kontrollerer at det jeg laver virker som tilsigtet. Og nej jeg stoler ikke 100% på ørene, jeg kan lide kontrollen og præcisionen.som sagt mit motto er: Hi-Fi består af præcision og klang

Det er jo lidt interessant, især i sammenhæng med lydklippet med de 10 sekunder, men hvordan gør du så med de ting som ikke kan måles ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Lidt at tænke over 11 Sep 2019 22:07 #12271

• Lydjørgen
  • Lydjørgen's profilbillede
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
  • Modtagne Tak: 5

Thomas skrev:

Lydjørgen skrev:

Thomas skrev:

Lydjørgen skrev: @Thomas Hvis du er så begejstret for måle-kurver kan jeg da anbefale klokkeblomst tråden på Nerds og mon ikke du også kan finde nogle foto på nettet af højpolerede alu-plader og den slags, så du rigtigt kan lære og få noget viden om hifi.
Kan bare konstatere at vi langt fra har samme tilgang til tingene, og til hvad en god debat er. og hvad der er skide ligegyldigt og ren rutine.

Du har fuldstændig ret

EDIT:
Og så kan jeg se at vi også er yderst forskellige når der bliver stillet spørgsmål ved noget uforklarligt, eller nærmere logisk.
Lige så forskellige er vi mht Klokkeblomst.... Der forsvarer du ham nærmest hvor jeg synes det han foretager sig er direkte hul i hovedet, men igen vi er heldigvis meget forskellige alle sammen...….. Selv hifi-fora´s guruer kan ikke blive enige :-D

Til at kontrollere om det jeg har lavet virker efter hensigten , jeg har mange andre instrumenter som også kontrollerer at det jeg laver virker som tilsigtet. Og nej jeg stoler ikke 100% på ørene, jeg kan lide kontrollen og præcisionen.som sagt mit motto er: Hi-Fi består af præcision og klang

Det er jo lidt interessant, især i sammenhæng med lydklippet med de 10 sekunder, men hvordan gør du så med de ting som ikke kan måles ?

Hvad tror du selv. Præcision kan måles det kan klang typisk ikke , men begge dele skal være på plads, hifi består af præcision og klang..
Hi-Fi består af præcision og klang

Sidste redigering: af Lydjørgen.

Lidt at tænke over 11 Sep 2019 22:20 #12272

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Lydjørgen skrev:

Thomas skrev:

Lydjørgen skrev:

Thomas skrev:

Du har fuldstændig ret

EDIT:

Hvad tror du selv. Præcision kan måles det kan klang typisk ikke , men begge dele skal være på plads, hifi består af præcision og klang..

Jeg tror ingenting, jeg spørger.
Jeg forstår stadig ikke alle de store forskelle som ikke kan måles og hvis man så oven i ikke stoler på sine ører, så bliver det da svært.
Men det er måske derfor at de 10 sekunder ikke lige umiddelbart kan spores ? Eller sker der et eller andet uforklarligt idet det bliver optaget ?
Du må da erkende at det er ret underligt at ingen kan spore de 10 sekunder i de lydklip

Lidt at tænke over 11 Sep 2019 22:53 #12273

• Janhp
  • Janhp's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 6
Haløjsa Kåre

Du udstiller dig selv, tror du at det er vejen frem?
her startene i din egen tråd på nerds.

og i dit næste indlæg.

og det første indlæg her på forumet.
Det er jo stort set kun negativt det du kommer med,
og så mener du at nu skal der skrives i tråden hvad vi mener om Kaj!
Du kunne havde oprettet en ny tråd ang. Kaj.
Som det ses i din egen tråd skriver du Off-topic.
men ikke her i denne tråd?
ohh ja fordi du måske ville prøve at få kørt tråden Off-topic.
prøv at se kontrasten i Miki´s indlæg #12264 og så det du kommer med! #12266
Men her på dette forum (i seriøse tråde) falder vi ikke for den slags, som du nu har bemærket!.
Sund fornuft, sandhed, samt dokumentation er vejen frem
frem for tågesnak og bs uden dokumention.
Nogen kan måske syntes det er store ord, men her er 2 sandheder
og uanset hvor meget du end prøver at afspore tråden Kåre så
kan du ikke lave om på det.
Forresten fik du set det Thomas havde skannet ind?
hvis ikke, så se side 3 første indlæg.

1 måned er gået fra find-10sek-test.wav var tilgængelig
til det blev fortalt hvor de 10sek. var indsat
ingen har været fremme og fortalt hvor de 10sek. er indsat.

De 10sek. har været igennem den opstilling som beskrevet i mit indlæg #12028
dette kan efterprøves blot ved at lave samme eller en tilsvarende opstilling.

Var der noget du var i tvivl om! kunne du havde spurgt mig direkte
Jeg har nu læst alle dine indlæg fra Nerds, men har også fulgt
diverse tråde på nerds hvor du bland andet har oprette et par tråde.
At man har lært at skifte komponenter i en forstærker! det bliver man
ikke verdensmester af, (nu ved jeg bare alt)
(men du skal da have ros for din grundighed med hensyn til at lave det pænt
det ser da godt ud)
Jeg kunne jo også gå ind i tråden -Søger god 2w modstand-
og komme med kritik samt dokumentere kritikken,
Men det gør jeg ikke, du skriver jo ellers pænt til dine medmennesker samt holder dig til
emnet, kører ikke tråde af sporet, og er videbegærlig.
og det er sådan noget jeg har respekt for.
Hvor tror du min respekt er for dig lige nu?
Men jeg har dog et par spørgsmål du meget gerne må svare på!
Hvorfor svarer du ikke Miki? *Hvad er det der er blevet snydt med.*
Kåre du skriver!
*Jeg tror bare ikke på postulatet i denne tråd, at der ingen forskel er.*
kunne jeg bede dig om at vise hvor i denne tråd der postuleres at der ingen forskel er?

Og det sidste spørgsmål.
Kaj skrev i tråden
www.hifi2you.dk/index.php/forum/sludder-...s-trad?start=45#9783

*Det må jo være lige så vigtig at højttaleren starter og stopper med af afgi' lyd i samme
takt som signalet fra forstærkeren. Og at højttaleren kun gengiver de toner signalet fra
forstærkeren indeholder. Højt og lavt i styrke og frekvens. Kan det være enklere?*
Kåre! er du enig i dette?

Læg også mærke til de første ord Thomas skriver til Kaj´s indlæg,
jeg har også i en anden tråd citeret Kaj og udtrykt at jeg er enig.
så vi sviner ikke nogen til som du påstår men går efter det der bliver skrevet.

Nå ja nu vi er ved Kaj!
du skriver:
*Kaj lægger op til at der er snydt lidt med fakta. Er dette korrekt, er denne tråd en
desideret hån mod go' lyd og det vi arbejder hen imod?!?? Men er man forudindtaget og
konsekvent imod visse personer, ja(!) så er debatten jo dø på forhånd.*
Kaj lægger op til at der er snydt lidt med fakta?
det er nyt for mig, i forhold til hvad han skrev tidligere på hans side,
der var det i retning af at jeg ville føre folk bag lyset og at de 10sek.
ikke var til stede.

hån mod go' lyd og det vi arbejder hen imod?!??
der er det man ved og så er der alt det man ikke ved.

Lydjørgen skrev:
*og vi har endnu ikke fået af vide hvor de 10 sek er, man kunne få den tanke at de slet
ikke er der*

Til Lydjørgen, Kaj, Boydk og jer andre der har haft denne tanke og udtrykt den
siger jeg Tak for jeres indirekte svar på om i kan høre hvor de 10sek. er indsat.

Men Boydk at skrive:
*Jeg tør ikke vædde på det, men det kunne ligne ham, hvis der slet ikke var 10 sekunder,*
Ligne mig??? Kan du så gå over i skammekrogen en times tid.

At jeg kommer med ovenstående skriveri skal også ses i denne sammenhæng!
Fra tråden på nerds Søger god 2w modstand.

Du opretter en ny tråd på nerds og starter med at skrive dette

derefter kommer du her og gør det stik modsatte!!!

ok jeg kan gå med til at jeg har tilbageholdt et par ting
og det undskylder jeg og vil straks rette min fejl.
regnede det bare ikke så vigtig i den større sammenhæng
men her er det.
PS: Har man kendskab til sådan en PCM adaptor kan resten af indlæget springes over.
Jeg skriver at det digitale signal går ind i en Sony PCM adaptor PCM601ESD
og ud af analog udgangen, tilsluttet de der 10 meter lakridskabel.
altså en DA konvertering, og ovenstående er i og for sig rigtigt nok men!
sådan en PCM adaptor er beregnet til at det digitale signal bliver optaget på
en video optager.
I forhold til en DA konverter som man bruger i dag er der
ekstra kredsløb i sådan en PCM601ESD adaptor, fordi det digitale signal skal indkodes
i et videosignal sådan at man kan optage det på en video optager.

Det optaget videosignal afspilles og skal nu dekodes af PCM adaptoren så man igen
har det rene digital signal, dette signal sendes [først derefter] til DA konverteren og ud
til analog udgang. Jeg bruger dog ikke en video, i stedet tilslutter jeg video out
med video in på adaptoren, men som det forstås denne indkodning og dekodning kommer
man ikke uden om.
ikke alt er vist men her er de 2 kredse for indkodning og dekodning.
Først kredsen for indkodning ind på ben 16 ud på ben 8 er vist i grønt.

og kredsen for dekodning ind på ben 4 ud på ben 25

og så er der dette.
Vi ved at jo lavere impedans et kabel ligger i jo mindre vil det påvirke
signalet som løber igennem kablet,
Hvad er i grunden udgangs impedansen i sådan en DAC 50ohm? mon ikke det nærmest
er standarden i dag, der er som jeg forstår det en tendens til at udgangsimpedansen
bliver lavere og lavere.
Sådan 10 meter dårligt skærmet lakridskabel skulle jo tilsluttes en rigtig lav impedans
af hensyn til brum og støj indstråling, men her er fakta omkring impedansen
kablet ligger i.

som det ses 220ohm i serie med 150ohm hvilket giver (arh hvor er nu den lommeregner?)
370ohm
Og nu er jeg sikker på at alle fakta er lagt på skrift.

Mvh.
Janhp
Nå men tak for skænken og musikken! det var nu meget godt.
Hvad!!!! du har jo slet ikke hørt det spille.
Jamen altså, jeg har set dine højtaler, dine kabler, forstærkeren
inde i, og jeg så også cover omslagene på cd,erne der var lagt frem.

Lidt at tænke over 12 Sep 2019 08:07 #12274

• Lydjørgen
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret

Thomas skrev:

Lydjørgen skrev:

Thomas skrev:

Lydjørgen skrev:

Thomas skrev:

Du har fuldstændig ret

EDIT:

Jeg tror ingenting, jeg spørger.
Jeg forstår stadig ikke alle de store forskelle som ikke kan måles og hvis man så oven i ikke stoler på sine ører, så bliver det da svært.
Men det er måske derfor at de 10 sekunder ikke lige umiddelbart kan spores ? Eller sker der et eller andet uforklarligt idet det bliver optaget ?
Du må da erkende at det er ret underligt at ingen kan spore de 10 sekunder i de lydklip

Jeg har ikke noget alternativ til lytning med mig selv og andre som deltager ,det er det bedste vi har, og ja det er svært og der sker også fejl, men med de lydforskelle jeg og andre har oplevet og dokumenteret via blindtest er der ingen vej uden om at bruge lytning som et værktøj, vi kan ikke måle os til det hele ,ingen gang det halve vil jeg påstår.
Jeg ville ønske at man kunne , sætte det hele på formel , simulerer det , men sådan er det desværre ikke hvis det optimale lydresultat skal opnås.

Hvad angår Janhp's forsøg så synes jeg han udstiller sig selv.
Hvad er det han vil bevise, Jo han vil bevise at der ikke er forskel på noget som helst fordi det er konsekvensen at det han siger og afprøver.

Det eneste Janhp beviser er at der ingen forskel på en bunke lort og en anden bunke lort, det er ligesom når man komme ud for anlæg som kun kan afspille Enya, iøvrigt typisk anlæg som er lavet efter samme recept som det Janhp bruger i sit forsøg , her er det også skide ligegyldigt om man udskifter et eller andet, er man heldig kan man måske høre en fuldstændig ubetydelig lydforskel.

Nej jeg synes ikke det er underligt at man ikke høre forskel på en bunke lort og en anden bunke lort jeg kan heller ikke høre nævnerværdig forskel på anlæggene nede i elgigantens "hifi afdeling", og frem for alt er eventuelle forskelle totalt ligegyldige, det hele strider imod alt hvad vi som hifi entusiaster stræber efter, forsøger at opnår, det er simpelhen anti hifi.

Det er ok at man har den holdning som Janhp med flere har men man skal ikke påstår at det er den hele sandhed, når verden, millioner af menesker , branchen viser at det ikke forholder sig sådan.
Vil man drage dette i tvivl er man nødt til at lave seriøse forsøg , man kan også spørger sig selv hvorfor er det skide vigtigt ,hvorfor er Janhp og hans ligesindede så satans aktive med dette, i har styr på sagerne, i sparer en masse penge på "snakeoil" er det for at rede os stakler som tror der er lydforskelle at i er så aktive?, , det behøver i ikke bekymre jer om, vi har det udmærket med sådan som det er.

Når men er det så skide-vigtigt at bevise at det er som i tror, så må i først og fremmest sørger for at den elektronik som l bruger til at vise eventuelle lydforskelle er så transparent som overhovedet muligt , skabe optimale muligheder for at man faktisk høre/måler test objekterne og ikke test opstillingens begrænsninger .

Som jeg har været inde på kan det måske kun lade sig gøre at vise/høre lydforskellene optimalt live fordi der er ukendte interface sammenhænge som spiller en afgørende rolle.
Jeg har leveret link til en test hvor det udstyr der benyttes er forsøgt optimeret ,jeg mener jeg kan høre lydforskelle, men jeg tør sgu ikke garanterer at jeg kan høre det i en blindtest, og de forskelle jeg observere er unde alle omstændigheder væsentligt mindre end dem jeg har oplevet live. og det er live som tæller.

Jeg er grundlæggende skideligeglad hvad diverse forsøg viser eller ikke viser.
Men jeg vil gerne have en forklaring på de relativ store lydforskelle som jeg har hørt live også i blindtest, lydforskelle som ikke umiddelbart kan måles inden for det hørbare område.

Lidt at tænke over 12 Sep 2019 10:11 #12275

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 4
  • Modtagne Tak: 35
Når man skriver “at der er snydt” eller noget er en “bunke lort” ,ville det måske være passende også skrive, hvorfor man synes der er snydt eller noget er noget lort.
“Klang” er såvidt jeg husker sammensætning af toner/overtoner og dem har man vidst ret godt styr på at måle. Så Lydjørgen, din beskrivelse af hvad hi-fi består af er altsammen målbart. Et forslag; gå ned i reklame-bureauet og opfind et nyt ord til lejligheden.

Sidste redigering: af Miki. Begrundelse: Manglende ord

Lidt at tænke over 12 Sep 2019 10:38 #12276

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Lydjørgen, du har misforstået testen Jan H.P. har lavet og så forstår jeg på sin vis din reaktion.
Det er helt rigtigt at det er en bunke lort, men det er ikke sammenlignet med en anden bunke lort.
Det er en original indspilning kontra den bunke lort og så bør der jo være en stor forskel, ikke ?

Lidt at tænke over 12 Sep 2019 10:42 #12277

• Lydjørgen
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret

Miki skrev: Når man skriver “at der er snydt” eller noget er en “bunke lort” ,ville det måske være passende også skrive, hvorfor man synes der er snydt eller noget er noget lort.
“Klang” er såvidt jeg husker sammensætning af toner/overtoner og dem har man vidst ret godt styr på at måle. Så Lydjørgen, din beskrivelse af hvad hi-fi består af er altsammen målbart. Et forslag; gå ned i reklame-bureauet og opfind et nyt ord til lejligheden.

Ja ja du kan måle forskel på alt ting ,også kabler , forskelene ligger 70-80-90 db nede med musik afhængig af om det balanceret eller singleended,
Problemet er bare du for ikke en skid ud af målingerne, det giver først først mening når du kobler øre og hjerne på.
Burde måske tilføje perspektiv til mit motto, men det hænger meget sammen med den præcision som kan måles , og til dels den subjektive præcision som kun kan høres

Ps. Miki hvornår holder du op med at betragte mig og andre med samme mening som idioter som ikke har taget højde og undersøgt for stort set alt inden man kommer med påstande om at der er ting som ikke helt kan forklares eller måles.

Jeg startede i denne tråd med at vise et sort hvidt billed som fremstod i farver på grund af syn og hjernes forunderlige evne til at binde tingene sammen, hjernes og sansernes evne til at distancerer et hvilket som helst måleinstrument på vigtige punkter som at bedømme ægthed og naturtrohed billedkvalitet.klang perspektiv smag osv vi kan gøre det på mindre end et sekund. Desværre er mennesket også et ustabilt "måleinstrument " men vi har ikke noget bedre.

Lidt at tænke over 12 Sep 2019 11:13 #12278

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
80 db nede er 10i4 som er 100.000
Så har man godt nok en skarp hørelse hvis man kan høre en forskel der ligger 100.000 gange lavere :-O

www.sengpielaudio.com/calculator-loudness.htm

Sidste redigering: af Thomas.

Lidt at tænke over 12 Sep 2019 11:33 #12279

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jeg prøver lige igen.
@Halløjsa, hvad er der blevet snydt med.
@Lydjørgen, hvorfor er det en bunke lort.

Lidt at tænke over 12 Sep 2019 12:08 #12280

• Lydjørgen
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret

Miki skrev: Jeg prøver lige igen.

Det er en bunke lort til hifi fordi det siger lytteerfaringen og blindtest udført i gennem mange år af mange hifi entusiaster,. Som sagt giver det anlæg som kun kan afspille Enya fornuftigt , eller man kan sige anlægget kan kun gengive elektronisk musik eller elektronisk kraftigt manipuleret musikinstrumenter,og stemmer.
Typisk i en grå udynamisk, detalje løs masse , uden sammenhæng og kontrol og uden et ordentligt variabelt perspektiv, en lyd som i bedste fald ikke virker direkte irriterende.

Lidt at tænke over 12 Sep 2019 12:30 #12281

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Det bliver faktisk mere og mere komisk...…. ikke morsomt men komisk.

Alt hvad jeg har postet (påstået anbefalet) af musik, er ubrugeligt, mine Pascal forstærkere er P.A skrot, Enya er ubrugeligt, testen Jan H.P sætter op er ubrugeligt.
Noget tyder på, Lydjørgen, at du kun kan godtage dit eget eller noget hvor du eller Duelund har haft en finger med i spillet a la Gryphon.
Er der virkelig ikke andet i verden der virker ?
En anden person mente at mindst 98% af alt grej var lavet helt forkert og har selv lavet verdens bedste DAC (og måske endda også noget af det bedste pre og power amp)
En 3. person havde bygget en forstærker efter alle kunstens regler og den kunne sådan lige spille op med et klasse D kina modul.

Er der ikke et eller andet der ikke stemmer her ?

Tænk hvis bare i 3 skulle sætte jer ned og konstruere et lydstudie...… eller måske bare et hifi setup…… I mener alle sammen at have ret, men har alligevel dybt forskellige meninger og løsninger og vil aldrig nogensinde blive enige.
Hvis bare 3 personer er så forskellige i opfattelse og hvordan ting bør laves, hvordan skal et helt internet så blive enige ?
Var det ikke en idé at forsøge at godtage andres valg og løsninger ?

P.S. jeg læste i et ældre high fidelity at en person gerne ville forbedre sine 2 vejs højttalere ved at udvide dem med en mellemtone og fik så gode råd med på vejen.
I dag forbedrer man sine højttalere ved at skifte skruerne til ikke magnetiske og så bruge de helt rigtige banastik :-O Evt med højttalerkabel til 5000,- pr meter.

Jo der er sgu noget der overhovedet ikke stemmer

Lidt at tænke over 12 Sep 2019 13:11 #12282

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Lydjørgen skrev:

Det er en bunke lort til hifi fordi det siger lytteerfaringen og blindtest udført i gennem mange år af mange hifi entusiaster,. Som sagt giver det anlæg som kun kan afspille Enya fornuftigt , eller man kan sige anlægget kan kun gengive elektronisk musik eller elektronisk kraftigt manipuleret musikinstrumenter,og stemmer.
Typisk i en grå udynamisk, detalje løs masse , uden sammenhæng og kontrol og uden et ordentligt variabelt perspektiv, en lyd som i bedste fald ikke virker direkte irriterende.

Nej, hvor er det svagt. Ingen saglige argumenter, bare det sædvanlige jeg kan høre bla bla. Hvor er det som sædvanligt skuffende at læse. Og det her er ikke et angreb på person/personer, det er bare et rigtigt slapt intet svar imho.

Lidt at tænke over 12 Sep 2019 13:18 #12283

• Lydjørgen
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret

Thomas skrev: 80 db nede er 10i4 som er 100.000
Så har man godt nok en skarp hørelse hvis man kan høre en forskel der ligger 100.000 gange lavere :-O

www.sengpielaudio.com/calculator-loudness.htm

Det er jo netop det siger det giver ingen fornuft/mening. Men ikke desto mindre har jeg været med til flere blindtester hvor forskellene fremstod forbløffende tydeligt mellem det bedste og det dårligste kabel og test resultaterne afspejlede også dette,deltagerne have hørt lydforskellene
Endnu værre er det med modstande hvor man kommer under -100db også her er der betydelige lydforskelle mellem det bedste og det dårligste,
Der er simpelthen noget på spil som ikke fuldstændig kan forklares men kun erfares , nu bliver jeg sgu helt poetisk.

Lidt at tænke over 12 Sep 2019 13:29 #12284

• Lydjørgen
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret

Miki skrev:

Lydjørgen skrev:

Nej, hvor er det svagt. Ingen saglige argumenter, bare det sædvanlige jeg kan høre bla bla. Hvor er det som sædvanligt skuffende at læse. Og det her er ikke et angreb på person/personer, det er bare et rigtigt slapt intet svar imho.

Du forlanger jeg skal svarer på noget som ingen kan og ikke har kunnet i mere end 30 år kunne man så havde vi ikke denne diskussion.
De beviser/argumenter jeg kan komme med er som sagt blindtest og de mange forsøg jeg har lavet. Som alle bekræfter at der er lydforskelle hvor der ikke burde være det i henhold til kendt elektronik teori og måling.
Men det vigtigste argument er at jeg er ikke alene langtfra, det er ikke noget jeg har fundet på , blandt de mange som er "troende" er der er både professionelle fabrikanter ,videnskabsmænd ,Diy udøver og masser af hifi entusiaster.
Men ja jeg er sgu også skuffet over at jeg ikke har den fulde forklaring.

Leveret af Kunena Forum