HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Mysteriet er løst (Hjernen)

Mysteriet er løst (Hjernen) 15 Apr 2019 12:05 #11559

• WymaxReborn
  • WymaxReborn's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 3
  • Modtagne Tak: 11

Lydjørgen skrev: Men du har ret i at menesket er nok det mest upålidelige og dårligste måleinstrument man kan opdrive , og det skal man være fuldt opmærksom på, men vi har ikke andet desværre. Og derfor er objektiv lytning meget vigtigt.

Jeg vil endda gå så langt som at sige at det menneskelige øre er uanvendeligt som måleinstrument, idet vi alle hører forskelligt, samtidig med at vi også lytter forskelligt.

Men... Det er også øret der er den endelige modtager (sammen med hjernens fortolkning heraf), og så er det jo nærliggende at anvende dette til også at "måle" om man gør det rigtigt (eller korrekt, alt efter ønsket resultat). Men det vil formentlig i nogen grad blive individuelt hvad resultatet er, modsat en ren måling med dertil indrettede instrumenter.
Alle de påståede dobbeltprofiler på Trustpilot , men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Magtens vilje er stor!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af WymaxReborn.

Mysteriet er løst (Hjernen) 15 Apr 2019 13:20 #11560

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 4
  • Modtagne Tak: 35

Nydmusik skrev:

Miki skrev: @Lydjørgen: Hvordan har du forbundet skærmen på dit højttaler-kabel.

Det svar venter jeg også på, ligesom Lydjørgen kun svarede på kablets ohmske resistens, men ikke på kablets induktans og kapacitet.

Lydjørgen, vil du svare Miki og jeg på disse konkrete og ufilosofiske spørgsmål?

Jeg var på besøg hos en gut for nogle år siden, der havde ført skærmen på ht-kablet helt ud til chassis på højttalerenhederne. Han havde + og - minus sidebyside indenfor skærmen. Virkningen skal man nok ikke tænke nærmere over, men det var et hyggeligt besøg med god musik og behagelig lyd.

Mysteriet er løst (Hjernen) 09 Maj 2019 21:51 #11659

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 75
Jeg kendte også en person der trak minus fra højttalerterminalen ud til chassic´et og det skulle have samme virkning som at "jorde" chassic´et på enhederne.
Det kræver selvfølgelig at forstærkeren får jord og ikke er brokoblet.
Idéen skulle være at når man "jorder" chassic´erne på enhederne skulle det give bedre magnetkraft og spændinger i magnet/chassic blive fjernet.
Holfi havde en ekstra terminal bag på deres højttalere som gik til enhedernes chassic, så man kunne jorde dem med en enkelt leder til denne ene terminal

stakkels.blogspot.com/2019/09/stakkels-m...H5_wwGzxgYKWQ0W7Ap0Q

Hvis der var fakta, er tro faktisk ikke påkrævet - så på en måde kan det ses, at tro er baseret på et fravær af bevis - en fiktion.
Bilag:

Sidste redigering: af Thomas.

Mysteriet er løst (Hjernen) 10 Maj 2019 13:15 #11661

• WymaxReborn
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hvis jeg husker ret havde Tannoy også gang i denne løsning.
Alle de påståede dobbeltprofiler på Trustpilot , men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Magtens vilje er stor!

Mysteriet er løst (Hjernen) 16 Maj 2019 18:50 #11685

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 75

WymaxReborn skrev: Hvis jeg husker ret havde Tannoy også gang i denne løsning.

Jeg har kun set det på Holfi og så en millard DIY :-D Det var ret meget på mode en overgang :-p
stakkels.blogspot.com/2019/09/stakkels-m...H5_wwGzxgYKWQ0W7Ap0Q

Hvis der var fakta, er tro faktisk ikke påkrævet - så på en måde kan det ses, at tro er baseret på et fravær af bevis - en fiktion.

Mysteriet er løst (Hjernen) 16 Maj 2019 19:07 #11686

• WymaxReborn
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Tannoy Glenair

Og de gør det også med deres nye modeller:

www.trustedreviews.com/reviews/tannoy-arden

Sidste redigering: af WymaxReborn.

Mysteriet er løst (Hjernen) 03 Jul 2019 09:23 #11835

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Her er lidt at øve sin hjerne på. Der er kun et instrument og to vokaler. Jeg selv har det lidt svært ved at koncentrerer mig om den ene vokal.
Nummeret er “Einstein om the Beach: Knee play 2”

Mysteriet er løst (Hjernen) 03 Jul 2019 14:37 #11836

• Lydjørgen
  • Lydjørgen's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 4

Miki skrev: Her er lidt at øve sin hjerne på. Der er kun et instrument og to vokaler. Jeg selv har det lidt svært ved at koncentrerer mig om den ene vokal.
Nummeret er “Einstein om the Beach: Knee play 2”

Ja lidt forvirrende , men jeg er stor fan af Jennifer Koh på violinen fås bl.a,. her http://www.cedillerecords.org/artists/jennifer-koh Cidille-records laver iøvrigt nogle rigtig gode lokale indspilninger (synes jeg).
Hi-Fi består af præcision og klang

Sidste redigering: af Lydjørgen.

Mysteriet er løst (Hjernen) 03 Jul 2019 18:18 #11838

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jeg tror vi snakker om forskellige udgaver af nummeret. Jeg snakker udfra Nonesuch CD'en, jeg gætter på du har set youtube klippet.
På Youtube er stemmerne ikke lagt lige så meget oven i hinanden som de er på den oprindelige indspilling.

Leveret af Kunena Forum