HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Ny CD-afspiller til hifi folket

Ny CD-afspiller til hifi folket 28 Jun 2019 16:07 #11817

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 4
  • Modtagne Tak: 35

Thomas skrev: Ud fra det du skriver så må alle ha fået stumperne gratis og samtidig tabt på handlerne for bare 10 år siden.
Et komplet "highend" anlæg anno 2000 kostede vel med lidt god vilje 100.000,- incl alt og dem der kunne nøjes med mindre kunne få hæderlig lyd for det halve.
I dag kan man så knapt få et kabel for de penge hvis man vil op i "toppen"
For mig er det bare toppen af tåbelighed.

Hørte i øvrigt et sæt Audio Note AN/E SEC Signature i går og det var ganske enkelt skræmmende og endnu mere skræmmende er prisen på 20.000 $ :-O

Hvordan lød de da og hvilken forstærker var der spændt foran.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Ny CD-afspiller til hifi folket 28 Jun 2019 16:27 #11818

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 75

Miki skrev:

Thomas skrev: Ud fra det du skriver så må alle ha fået stumperne gratis og samtidig tabt på handlerne for bare 10 år siden.
Et komplet "highend" anlæg anno 2000 kostede vel med lidt god vilje 100.000,- incl alt og dem der kunne nøjes med mindre kunne få hæderlig lyd for det halve.

Hørte i øvrigt et sæt Audio Note AN/E SEC Signature i går og det var ganske enkelt skræmmende og endnu mere skræmmende er prisen på 20.000 $ :-O

Der sad en 200 watt Rotel bag som jeg har hørt før og som faktisk gør det hæderligt :-)
Højttalerne (efter min smag) var meget tunge i bassen, som om alt fra ca 60 Hz fik ekstra fylde.
Mellemtonen var egentlig fin nok på nær det øverste som virkede pågående.
Og perspektivet var i 3 punkter; Ved hver højttaler og lige midt i...… Der var ikke noget mellem midten og højttalerne.
Kom der musik på med dyb bas, lød det som om der sad en subwoofer på der var skruet for højt op.
Men værst af alt var at man skulle sidde med hovedet i et skruestik for at lyden ikke skulle ændre sig og rejste man sig lød det som om noget af frekvensområdet var i modfase.

Men men men det er jo bare min vurdering.:-D
stakkels.blogspot.com/2019/09/stakkels-m...H5_wwGzxgYKWQ0W7Ap0Q

Hvis der var fakta, er tro faktisk ikke påkrævet - så på en måde kan det ses, at tro er baseret på et fravær af bevis - en fiktion.

Sidste redigering: af Thomas.

Ny CD-afspiller til hifi folket 28 Jun 2019 17:32 #11819

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Thomas skrev:

Miki skrev:

Der sad en 200 watt Rotel bag som jeg har hørt før og som faktisk gør det hæderligt :-)
Højttalerne (efter min smag) var meget tunge i bassen, som om alt fra ca 60 Hz fik ekstra fylde.
Og perspektivet var i 3 punkter; Ved hver højttaler og lige midt i...… Der var ikke noget mellem midten og højttalerne.
Kom der musik på med dyb bas, lød det som om der sad en subwoofer på der var skruet for højt op.
Men værst af alt var at man skulle sidde med hovedet i et skruestik for at lyden ikke skulle ændre sig og rejste man sig lød det som om noget af frekvensområdet var i modfase.

Hmm og så alt det sølv eller kobber der er blevet brugt.

Ny CD-afspiller til hifi folket 28 Jun 2019 17:49 #11820

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 75

Miki skrev:

Thomas skrev:

Miki skrev:

Ja og endda blå farve til basmembranen :-)
stakkels.blogspot.com/2019/09/stakkels-m...H5_wwGzxgYKWQ0W7Ap0Q

Hvis der var fakta, er tro faktisk ikke påkrævet - så på en måde kan det ses, at tro er baseret på et fravær af bevis - en fiktion.

Ny CD-afspiller til hifi folket 30 Jun 2019 18:07 #11821

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Thomas skrev:

Miki skrev:

Thomas skrev:

Miki skrev:

Ja og endda blå farve til basmembranen :-)

Det er nok en bluemotion.
Bortset fra det, så står jeg faktisk og mangler en cd/dvd/bluray-afspiller, nogen forslag, max. 2000 kr.

Ny CD-afspiller til hifi folket 30 Jun 2019 18:38 #11822

• Kjeldsen
  • Kjeldsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 3
  • Modtagne Tak: 65
Playstation 4

Ny CD-afspiller til hifi folket 30 Jun 2019 18:47 #11823

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Kjeldsen skrev: Playstation 4

Den må heller ikke støje i løbeværket.

Ny CD-afspiller til hifi folket 01 Jul 2019 09:58 #11825

• Boydk
  • Boydk's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Omdømme: 1
  • Modtagne Tak: 10

Miki skrev:

Det gør de allesammen i de inderste spor af skiven. Det er dér, DIY dæmpning kommer ind i billedet, alt efter hvor "følsom" man er :)

Ny CD-afspiller til hifi folket 01 Jul 2019 10:02 #11826

• WymaxReborn
  • WymaxReborn's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 11
Det kommer nok også lidt an på formålet... Jeg anvender blu-ray i hjemmebiografen, her gør en Sony UDP X-700 det fint, men den skal jo heller ikke gøre andet end at sende HDMI-signalet til min surroundforstærker. Jeg kan se prisen nu er noget højere, jeg gav vist ikke mere end 800 kr. nede på den anden side af grænsen for 2-3 år siden, måske den nuværende er en nyere model.

Jeg bemærker ikke støj fra løbeværket, men igen, formålet har nok noget at sige, der er jo som regel altid "støj" ifm. en film.

Hvis du vil have god lyd på den analoge udgang kunne en brugt Oppo måske være en mulighed. Jeg har selv haft en 83, og var egentlig glad til den, men pludselig kunne den ikke læse blu-ray. Jeg fik aldrig gjort noget ud af at forsøge at rense linsen. Det eneste jeg savner fra den er muligheden for at rykke undertekster længere ned, men som regel ser jeg nu film uden alligevel.

Imellem de to prøvede jeg med en Xbox S, men hvis Playstation virker på samme måde vil jeg fraråde en sådan løsning. Jeg ved ikke om PS gør det samme, men på Xbox slukker controller'en efter 5-10 minutter hvis ikke man benytter den, så man er nødt til at tænde for den igen, og generelt er betjeningen ikke sådan helt naturlig (men nu er jeg også lidt smågammel efterhånden).
Alle de påståede dobbeltprofiler på Trustpilot , men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Magtens vilje er stor!

Sidste redigering: af WymaxReborn.

Ny CD-afspiller til hifi folket 01 Jul 2019 15:50 #11827

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Boydk skrev:

Miki skrev:

Det gør de allesammen i de inderste spor af skiven. Det er dér, DIY dæmpning kommer ind i billedet, alt efter hvor "følsom" man er :)

Hvor hurtigt løber blu-ray. Synes ikke min tidligere Sony DVD/CD støjede, ej heller i inderste spor.

Ny CD-afspiller til hifi folket 01 Jul 2019 21:09 #11828

• Kjeldsen
  • Kjeldsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 65

WymaxReborn skrev:
Imellem de to prøvede jeg med en Xbox S, men hvis Playstation virker på samme måde vil jeg fraråde en sådan løsning. Jeg ved ikke om PS gør det samme, men på Xbox slukker controller'en efter 5-10 minutter hvis ikke man benytter den, så man er nødt til at tænde for den igen, og generelt er betjeningen ikke sådan helt naturlig (men nu er jeg også lidt smågammel efterhånden).

PS 4 controllerne slukker ikke, men man kan også blot købe en rigtig fjernbetjening. Controllerne er svære at benytte, for hvor er det lige man spoler mv.:-D

Fj betj til tv virker også til PS4 gennem HDMI.

Støj - jo der er mekanisk støj, men min er i et møbel, så høres det næsten ikke. NB! Jeg elsker film, men går ikke op i billedekvalitet og surround. Billedet skal være naturligt, så jeg slår alt gejlet fra og justere farver og kontrast, men jeg er ikke nørd, så det afspejler nok også min anbefaling.

Ny CD-afspiller til hifi folket 08 Jul 2019 02:27 #11864

• Janhp
  • Janhp's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 6
Lydjørgen! her er lidt af hvad du har skrevet i tråden her:

*Det som jeg bliver lidt skuffet over , og som brede sig mere og mere i fora kredse er den
negativitet mistænkliggørelse , nedgørelse, ja nærmest latterliggørelse af firmaer som prøver
grænser af ,forsøger at lave det ultimative produkt, noget jeg kun have den største respekt for*

*Og hvad fortæller en røvfuld data om lyd, absolut ingenting. man er nødt til at smage/lytte på
varen. Og der er ingen købetvang*

*Gryphon er så en af dem der er så heldige at de efterhånden har opbygget et ry for god lyd
således at varen/navnet næsten sælger sig selv, men ikke alle har opbygget sådan et ry.*
*Og hvad fortæller en røvfuld data om lyd, absolut ingenting. man er nødt til at smage/lytte på
varen*

Jeg vil da sige at en røvfuld data er alt afgørende for om unoderne er hørebare eller ej
ligger de under vores høretærskel eller ikke.

men så skriver du også
*man er nødt til at smage/lytte på varen.*

Dette vil jeg fokusere på efterfølgende i indlæget her.
Lad os nu antage at man har 2 cd afspillere, den ene er den der fra Gryphon
og den anden er ja bare en anden, og Gryphons cd afspiller lyder bedre så
håber jeg vi kan blive enige om at en konklusion kunne være at Gryphons cd afspiller er mere tro
mod kilden, og at i det billigere drev sker der en ned gadering af lyden.

Men så er der noget jeg ikke rigtig forstår!
Jeg tager en cd brænder/afspiller, sådan en man bruger til en pc
Model: NEC ND3550A
når man så ser værdien af den forstår man at det er noget af det billigste man
kan købe, en på Ebay har forsøgt at sælge den med en start pris under 20.-
han har lige startet en ny auktion de tidligere 5 gange han havde den op kom ingen bud.
Hvad koster et ny cd drev til komputeren? den er nem at finde til under 200.- med forsendelse.

Nå men tilbage til mit NEC drev (fra 2005)
Da dette drev har et IDE interface så bruger jeg en konverter IDE til USB
så drevet er nu tilsluttet til USB porten.

Jeg har en lydfil Track00.wav som jeg brændte ned på en cd rom skive
derefter rippede jeg cd,en så filen lå på hard disken
så nu havde jeg den originale Track00.wav fil samt kopien Track01.wav filen
nu tog jeg så et lydklip på 10 sek. ud af Track01.wav filen,
og samme sted i Track00.wav filen erstattede jeg de 10 sek med lyd klipet
fra Track01.wav filen.
Den nye fil test-1.wav oploaded jeg, og når man så hører musikken ville man også
høre de 10 sek. hvor der er sket en ned gadering af lyden, men kan det høres hvornår
de 10 sek. optræder i musikstykket?
https://www.hifiinfo.dk/test-1.wav
Jeg kan ikke høre det, og de der har prøvet her kan heller ikke,
Dårlig hørelse? dårligt anlæg? dårlig opløsning (højtaler eller rum)?

Det vil være værdigfuldt for mig at finde ud af om i kan høre hvornår de 10 sek.
i musikstykket optræder.
Ja så værdigfuldt at jeg vil belønne den der kommer først med beskrivelsen af lyd forskellen
samt skrive hvor på tidslinen at de 10sek indtræffer med!

300.- gode danske kroner direkte ind på kontoen

Så kom frisk Lydjørgen og alle i andre, lad mig også hører jeres mening selvom i ikke kan
høre hvor de 10Sek. indtræder.
Mvh.
Janhp
Nå men tak for skænken og musikken! det var nu meget godt.
Hvad!!!! du har jo slet ikke hørt det spille.
Jamen altså, jeg har set dine højtaler, dine kabler, forstærkeren
inde i, og jeg så også cover omslagene på cd,erne der var lagt frem.
Bilag:

Sidste redigering: af Janhp. Begrundelse: link

Ny CD-afspiller til hifi folket 08 Jul 2019 11:18 #11868

• Lydjørgen
  • Lydjørgen's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 4
@Janhp Jeg for en besked om ondsindet software, men jeg ser intet mærkeligt i din observation, er 1 og 0 overført korrekt i dette tilfælde ikke ændret og ligger statisk på CD pladen/filen sammen med de oprindelige ikke overførte 1 og 0 , så er der ingen forskel lige meget hvor mange gange du eventuelt har flyttet dem frem og tilbage.

Lydforskellen opstår når bitene afspilles på forskelligt udstyr ,når det ruller ”live” , jeg vil ikke hører det samme som dig, min farvning af lyden eller mangel på samme vil både inkluderer de oprindelige bit og de overførte bit, og jeg tror ikke jeg vil kunne høre forskel på de 10 sekunder du har indsat og resten, hvis det stykke du har indsat er bitperfekt i forhold til originalen.
Skulle det ikke være helt bitperfekt , vil en forskel sikkert mere høres som tik tak huller støj end en endelig forskel på lyden.

Havde du lavet en analog ændring på de 10 sek. så havde der muligvis været en hørbar forskel..

Det er den store fordel ved digital, kopiering overførsel lagring kan i princippet gøres perfekt i en uendelighed, desværre er det også en stor fordel når der skal lydmanipuleres.

Med analog vil det ikke kunne lade sig gøre heller ikke alt den lydmanipulering som er mulig idag, mange har prøve at få et vinyl eksemplarer fra en slidt master/martrise. Men sikkert også hørt den gode lyd fra vinyl uden sindssyg komprimering osv

.
Hi-Fi består af præcision og klang

Sidste redigering: af Lydjørgen.

Ny CD-afspiller til hifi folket 08 Jul 2019 12:36 #11871

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Du modsiger dig selv Lydjørgen. Før har du påstået du kunne høre forskel på digital-kabler. Nu kan du ikke høre et forskel på lyd der har været igennem kabler og en ekstra lagring.

Ny CD-afspiller til hifi folket 08 Jul 2019 13:18 #11875

• Janhp
  • Janhp's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 6
Lige for at gøre det helt klart.
Det er ikke en data cd men en musik cd der er brændt.
Miki kunne du downloade filen?
Lydjørgen kan du ikke ignorer din besked om ondsindet software?
lave en undtagelse?
ellers må jeg for nu finde et anden sted at uploade filen.
Mvh.
Janhp
Nå men tak for skænken og musikken! det var nu meget godt.
Hvad!!!! du har jo slet ikke hørt det spille.
Jamen altså, jeg har set dine højtaler, dine kabler, forstærkeren
inde i, og jeg så også cover omslagene på cd,erne der var lagt frem.

Leveret af Kunena Forum