HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Ny CD-afspiller til hifi folket

Ny CD-afspiller til hifi folket 22 Apr 2019 21:14 #11596

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 75
stakkels.blogspot.com/2019/09/stakkels-m...H5_wwGzxgYKWQ0W7Ap0Q

Hvis der var fakta, er tro faktisk ikke påkrævet - så på en måde kan det ses, at tro er baseret på et fravær af bevis - en fiktion.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Thomas.

Ny CD-afspiller til hifi folket 23 Apr 2019 08:16 #11598

• Gnavpot
  • Gnavpot's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 6
Ja så må man jo gå den tunge gang til banken :!:
Høre på deres uforståelige snak om renter og afdrag og hvor jeg vil skaffe pengene fra.
Har du garantier :?:
I kan få part i min forstærker :cheer: svare jeg glad :!:
Den skylder du jo mere på en den er vær lyder svaret.
CDen er fremtidssikret har jeg læst i deres prospekt for det er en kombination af et cddrev og dac :idea:
Nej lyder svaret :!: :!:
Alle folk streamer jo i dag så du kan låne 2000kr til sådan en:-D :-D :-D
Tak for i dag.
Når foden vipper, ved man det er musik !!!

Sidste redigering: af Gnavpot.

Ny CD-afspiller til hifi folket 23 Apr 2019 12:04 #11599

• Kjeldsen
  • Kjeldsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 3
  • Modtagne Tak: 65

Thomas skrev: www.stereonet.co.uk/news/gryphon-ethos-c...er-and-dac-announced

Pris: 270.000,-

Jeg kan nu kun få det til 230.000 og med lidt kontantrabat kommer man snildt under 200.000

Sidste redigering: af Kjeldsen.

Ny CD-afspiller til hifi folket 23 Apr 2019 12:36 #11600

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Kjeldsen skrev:

Jeg kan nu kun få det til 230.000 og med lidt kontantrabat kommer man snildt under 200.000

Jeg tog bare prisen herfra

nerds.dk/news/?nid=3472

Men ja der er nok lidt rabat at hente som alle andre steder
Men designet er lige mig, det er vildt flot

Hvis der var fakta, er tro faktisk ikke påkrævet - så på en måde kan det ses, at tro er baseret på et fravær af bevis - en fiktion.

Sidste redigering: af Thomas.

Ny CD-afspiller til hifi folket 25 Apr 2019 20:14 #11609

• Kjeldsen
  • Kjeldsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 3
  • Modtagne Tak: 65

Thomas skrev:

Kjeldsen skrev:

nerds.dk/news/?nid=3472

Jeg tog prisen fra det andet link. Design er jo en smagssag. Jeg kan ikke lide det, ellers havde jeg helt sikkert købt en

Ny CD-afspiller til hifi folket 28 Apr 2019 14:38 #11610

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Kjeldsen skrev:

Thomas skrev:

Kjeldsen skrev:

nerds.dk/news/?nid=3472

Jeg tog prisen fra det andet link. Design er jo en smagssag. Jeg kan ikke lide det, ellers havde jeg helt sikkert købt en

Ja eller 2 i tilfælde af at den ene skulle blive væk :-D

Ny CD-afspiller til hifi folket 28 Apr 2019 20:54 #11611

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 4
  • Modtagne Tak: 35
Det er meget sigende at der kun diskuteres pris ang. denne afspiller. Det kunne se ud som om at Gryphonen bidrager med mindre innovation og nytænkning end man kan finde i en surroundreceiver til 3200 kr. Men sådan er det vel med High-End, som har været stivnet i sin endelige form i lang tid. En form hvor det går ud på en ting; Hvordan kan vi tjene nogle flere penge.
"Udvikle noget nyt, det må nogle andre gøre."
B&O er så undtagelsen og tak for det.

Sidste redigering: af Miki. Begrundelse: stavefejl

Ny CD-afspiller til hifi folket 08 Maj 2019 15:48 #11652

• Elektrofix
  • Elektrofix's profilbillede
  • New Member
  • New Member
  • Modtagne Tak: 0
Tør slet ikke tænke hvad prisen havde været, hvis ikke det ene hjørne af kabinettet allerede var sparet væk....

Sidste redigering: af Elektrofix.

Ny CD-afspiller til hifi folket 09 Maj 2019 05:01 #11654

• Janhp
  • Janhp's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 6
Jamen jeg vil da også komme med min opfattelse af den der CD afspiller.
Det positive er at det på et akademisk niveau er fint at man viser hvad man
er i stand til at sætte sammen elektronisk.
----
Det var så det! indtil man så ser man hvad den koster?
Gå til nerds.dk og til nyheder så finder du den og kan se data og billeder af den.

Sådan her ville jeg vurdere den! jeg respektere selvfølgelig at andre syntes noget andet.
og sorry Thomas.
Thomas skrev:
*Men designet er lige mig, det er vildt flot*

Uden at kende prisen!
Det ligner noget billigt skrammel fra allababa eller sådan et sted,
(ikke for at stille allababa i dårligt lys)

Display fronten ser virkelig lousy ud,
så ser man at der er huller hvor støvet kan komme igennem ind i apparatet
mon der følger et støv låg med eller er det noget man køber ved siden af?
men ok den har da en Gold-plated CD clamp.

Teknikken? jeg ville være fuldstændig ligeglad, da det er mange år siden at
man havde kontrol over at dens forvrængning lå under vore høre terksel
og nej jeg ved godt at AB blind test hvor man kun bruger øerne ikke gælder.

hvad ville en skrothandler tænke hvis der lå sådan en i jernbunken?
pis den er besværlig at skille ad for at få den smule alu hvorpå
han griber ud efter hammeren for at slå plastikken af den.

Hvis jeg så at sådan en var stillet ud til genbrug! givetvis ville jeg lade
den stå, eller måske tage den med for at skralde den.

nå men det er jo lidt kedeligt med alt det negative, men det er altså sådan jeg
opfatter emnet, og så når man ser hvad den koster?
Gold-plated CD clamp? hvad med om den var massiv for eksempel 14K guld så var
der da lidt af værdi i den.
Affektionsværdien? det ved jeg ikke noget om, men kan se færdige auktioner på Ebay
at af de der har en pris over 25K er 1 solgt ud af 23 og det var en Accuphase men
dette var sammen med en forstærker, så man kan ikke 100% udlede noget ud af det med
hensyn til efterspørgselen på CD playeren.

Mvh.
Janhp
Nå men tak for skænken og musikken! det var nu meget godt.
Hvad!!!! du har jo slet ikke hørt det spille.
Jamen altså, jeg har set dine højtaler, dine kabler, forstærkeren
inde i, og jeg så også cover omslagene på cd,erne der var lagt frem.

Sidste redigering: af Janhp. Begrundelse: Link

Ny CD-afspiller til hifi folket 16 Jun 2019 20:02 #11789

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Noget der også er lidt tosset er CEC's cd afspiller med remtræk. High-end når det bare er fuldstændigt blottet saglig dokumentation.

Ny CD-afspiller til hifi folket 17 Jun 2019 10:26 #11790

• Lydjørgen
  • Lydjørgen's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 4
Mange highend fabrikanter bruger typisk noget standart som grundbase her cd8 pro , man forbedre så overalt analog som digital og naturligvis strømforsygning.

Forbedringen, hvis man ved hvad man laver er klangligt og perspektiv/præcision generelt, ting som typisk ikke direkte kan måles som THD og støj, det er bl.a den viden om hvad der skal gøres man betaler for og design og små serie, men den største post er at få varen ud til kunden reklame skatter afgifter transport grossister forhandlere osv.
Vi så lige Gato med et hug kunne skære 40%.
Hi-Fi består af præcision og klang

Sidste redigering: af Lydjørgen.

Ny CD-afspiller til hifi folket 20 Jun 2019 16:16 #11791

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Lydjørgen skrev: Mange highend fabrikanter bruger typisk noget standart som grundbase her cd8 pro , man forbedre så overalt analog som digital og naturligvis strømforsygning.

Forbedringen, hvis man ved hvad man laver er klangligt og perspektiv/præcision generelt, ting som typisk ikke direkte kan måles som THD og støj, det er bl.a den viden om hvad der skal gøres man betaler for og design og små serie, men den største post er at få varen ud til kunden reklame skatter afgifter transport grossister forhandlere osv.

Det er noget diffust det der med klang og præcision. Men prøv at forøg THD så forsvinder præcisionen og klangen bliver forkert. Eller prøv at forøge støjniveauet og præcisionen forsvinder som det første. Eller begynd og faseforskyde en del af signalet og perspektivet begynder at forsvinde. Altsammen virkemidler som kan måles.
Klang og præcision, som helt selvstændige parametre i denne sammenhæng, det er svært at tro på.

Ny CD-afspiller til hifi folket 21 Jun 2019 07:56 #11792

• Lydjørgen
  • Lydjørgen's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 4

Miki skrev:

Lydjørgen skrev: Mange highend fabrikanter bruger typisk noget standart som grundbase her cd8 pro , man forbedre så overalt analog som digital og naturligvis strømforsygning.

Det er noget diffust det der med klang og præcision. Men prøv at forøg THD så forsvinder præcisionen og klangen bliver forkert. Eller prøv at forøge støjniveauet og præcisionen forsvinder som det første. Eller begynd og faseforskyde en del af signalet og perspektivet begynder at forsvinde. Altsammen virkemidler som kan måles.
Klang og præcision, som helt selvstændige parametre i denne sammenhæng, det er svært at tro på.

Jeg erkende at det er diffust, du har også ret i at det er muligt at ændre klang og perspektiv via degenerering eller opgradering af kendte måledata, det er bare ikke det som typisk er på spil her.
Var hi-fi så nemt var det bare at få måledata helt i bund hvad angår støj og THD , fase og frekvens som en streg, så skulle alt være i orden og alt burde lyde ens..

Men det er ikke hele historien, der er langt mere at hente på klang præcision og perspektiv ved at arbejde med det konstruktionen er realiseret med.

Det hele afhænger af om man tror på Ethan Winers null test eller ikke. https://youtu.be/ZyWt3kANA3Q , tror man det er sandt at der ingen hørbar forskel er på det mest ringe kabel man kan opdrive i forhold til det bedst mulige, ja så er high-end nemt og ligetil.
Jeg ved det ikke forholder sig sådan ,der er lydforskelle på delkomponenter som er vanskelige at måle globalt, og ens valg af disse kan have en helt afgørende betydningen for slutresultat.
Skulle Ethan Winer have ret er jeg fuldstændig enig med dem som mener audio-branchen er fuldt med BS og svindel.
Men jeg mener ikke han har ret, jeg kan anskueligøre dette teknisk , via lokale målinger, eksembelvis på et kabel , ja på en hvilken som helst delkomponent som en konstruktion er realiseret med.
For mig er Ethan Winer bare en tumpe uden entelig high-end erfaring og uden et dybt elektronikkundskab, men helt sikkert en person som er meget opmærksomhedskrævende, og desværre tager nogle ham alvorligt lige meget hvor åndsvagt det han påstår er.
Han er helt sikkert i samme klasse som tumperne Sean Olive og Floyd Toole.

Jeg kan konstaterer at der er delkomponenter der performer måle-mæssigt bedre end andre,og subjektivt kan jeg konstaterer at der er delkomponenter som lyder bedre end andre, også via blindtest.

Disse lydforskelle er ikke altid mulige at konstaterer via ændringen i de data som måles samlet på et anlæg eller et apparat.

Det er konflikten , det som adskille audio fra alt anden elektronik med undtagelse af billed-branchen hvor der er lidt af det samme som gør sig gældene.
Fælles nævneren er at måleinstrumenter alene ikke afgør kvaliteten af udstyret , i den sidste ende er det øre syn og hjerne som træffer afgørelsen.

Jeg har dog som sagt selv den holdning at fejl altid bør bringes til minimum, det er den neme opgave ved audio, men også uløselig, intet vil kunne laves 100% perfekt.
Der er utallige eksempler på grund-konstruktioner som foretrækkes af de fleste øre på trods af dårlige data.
Dette indikere at den uundgåelige fejls struktur/sammensætning i mange tilfælde er vigtigere end den absolutte mængde.

Ps. Igen en reprise af hvad jeg har skrevet utallige gange , hertil vil jeg sige , der er også nogle som skriver det eksakt modsatte utallige gange!! på trods af at det er komplet ulogisk, og ikke det mange lyttere oplever i eksembelvis en blindtest med transparent udstyr. Og i sådan en blindtest er det desvære aldrig "det sorte Fona kabel med rød hvide stik " som vinder.
Hi-Fi består af præcision og klang

Sidste redigering: af Lydjørgen.

Ny CD-afspiller til hifi folket 21 Jun 2019 14:49 #11793

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Lydjørgen skrev:

Miki skrev:

Jeg erkende at det er diffust, du har også ret i at det er muligt at ændre klang og perspektiv via degenerering eller opgradering af kendte måledata, det er bare ikke det som typisk er på spil her.
Var hi-fi så nemt var det bare at få måledata helt i bund hvad angår støj og THD , fase og frekvens som en streg, så skulle alt være i orden og alt burde lyde ens..

Men det er ikke hele historien, der er langt mere at hente på klang præcision og perspektiv ved at arbejde med det konstruktionen er realiseret med.

Det hele afhænger af om man tror på Ethan Winers null test eller ikke. https://youtu.be/ZyWt3kANA3Q , tror man det er sandt at der ingen hørbar forskel er på det mest ringe kabel man kan opdrive i forhold til det bedst mulige ja så er bedst mulig hi-fi nemt og ligetil.
Jeg ved det ikke forholder sig sådan ,der er lydforskelle på delkomponenter som er vanskelige at måle globalt, og ens valg af disse kan have en helt afgørende betydningen for slutresultat.
Skulle Ethan Winer have ret er jeg fuldstændig enig med dem som mener audio-branchen er fuldt med BS og svindel.
Men jeg mener ikke han har ret, jeg kan anskueligøre dette teknisk , via lokale målinger, eksembelvis på et kabel , ja på en hvilken som helst delkomponent som konstruktion er realiseret med.
For mig er Ethan Winer bare en tumpe uden entelig high-end erfaring og uden et dybt elektronikkundskab, men helt sikkert en person som er meget opmærksomhedskrævende, og desværre tager nogle ham alvorligt lige meget hvor åndsvagt det han påstår er.
Han er helt sikkert i samme klasse som tumperne Sean Olive og Floyd Toole.

Jeg kan konstaterer at der er delkomponenter der performer måle-mæssigt bedre end andre,og subjektivt kan jeg konstaterer at der er delkomponenter som lyder bedre end andre også via blindtest.

Disse lydforskelle er ikke altid mulige at konstaterer via ændringen i de data som måles samlet på et anlæg eller et del-apparat.

Det er konflikten , det som adskille audio fra alt anden elektronik med undtagelse billed-branchen hvor der er lidt af det samme som gør sig gældene.
Fælles nævneren er at måleinstrumenter alene ikke afgør kvaliteten af udstyret , i den sidste ende er det øre syn og hjerne som har det afgørende ord,

Jeg har dog som sagt selv den holdning at fejl altid bør bringes til minimum, det er den neme opgave ved audio, men også uløselig, intet vil kunne laves 100% perfekt.
Der er utallige eksempler på grund-konstruktioner som foretrækkes af de fleste øre på trods af dårlige data.
Dette indikere at den uundgåelige fejls struktur/sammensætning i mange tilfælde er vigtigere end den absolutte mængde.

Ps. Igen en reprise af hvad jeg har skrevet utallige gange , hertil vil jeg sige , der er også nogle som skriver det eksakt modsatte utallige gange!! på trods af at det er komplet ulogisk, og ikke det lyttere oplever i eksembelvis en blindtest med transparent udstyr. Og i sådan en blindtest er det desvære aldrig "det sorte Fona kabel med rød hvide stik " som bliver vinderen.

Altså fejl skal bringes til et minimum, men folk kan finde på at foretrække udstyr med dårlige data. I blindtest taber det dårlige kabel altid, men du vil ikke selv være med til at deltage i blindtest på dit eget udstyr.
Det stritter lidt i alle retninger.
Forøvrigt kan man få et board med DAC'en som sidder i Gryphonen til omkring 2000 kr inkl.USB/I2S. Så mangler man bare et drev og evt. strømforsyning og så har en cd-spille med High-end specifikationer.

Sidste redigering: af Miki. Begrundelse: Stavefejl

Ny CD-afspiller til hifi folket 22 Jun 2019 12:43 #11794

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Det er lidt sjovt med det her hifi.

Under normale omstændigheder så vil noget man kan se som ikke er der og ikke kan måles, kaldes et spøgelse.
Kan man føle noget som ikke er der og som ikke kan måles, så er det også et spøgelse

Men kan man høre noget som ikke kan måles eller registreres på andre måder end ørerne, så er det ikke et spøgelse men high end.

Sjovt nok kan nogle af dem der er født med denne super hørelse, ikke høre batterier i en strømforsyning men f. Eks ændring af dc servo fra 2 til 0,2 Hz er særdeles hørbart.

Jeg tror egentlig de fleste hører det de VIL høre og derfor duer blindtest ikke, for der aner man ikke hvornår man VIL høre forskellen.

Leveret af Kunena Forum