HiFi2you Banner11

Hvad er USB Audio signalet?

  • Nydmusik
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 6 måneder siden #13271 af Nydmusik
Hvad er USB Audio signalet? blev oprettet af Nydmusik
I en diskusion om USB-kabler et sted, læste jeg et indspark der anerkendte at der er forskel på USB kabler, fordi USB audio signal, f.eks. ud af en PC og ind i en DAC, var såkaldt "USB Audio signal", som ikke er et samme som et digitalsignal, som består af 0 og 1 taller, som ikke bliver påvirket af noget kabel - bare signalet når frem.

Jeg har søgt på nettet, om jeg kan finde svar på hvad et USB Audio signal indeholder, men ikke fundet et uddybende svar.

Er der nogen her der ved noget om det?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 6 måneder siden #13274 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hvad er USB Audio signalet?
Jeg ved det ikke men har en idé om at USB signalet er balanceret i modsætning til coax Spdif.
Usb signalet er vel mere "pakker" af data der bliver sendt og i modtagerenden laves en tjeksum og kontrol af signalet.
Et elektrisk spdif signal der bliver sendt med "fejl" på sendes ikke tilbage for at blive sendt igen, og det kan jeg forstå at Usb signalet gør.
Men lige der er jeg 100% sikker på at Nielsen kan forklare dig det ned til mindste detalje;-)

Det jeg lige har skrevet er bare min opfattelse af USB og det er slet ikke sikkert at det er rigtigt :-D

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 6 måneder siden #13275 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Hvad er USB Audio signalet?
Jeg tror ikke man skal spørge om det :!: :!: :!:
Man skal bare betale :sick: :sick: :sick:
Det skal man altid når der står AUDIO på noget 8-) 8-) :silly: :-D
For mig er det 1 og 0`er.

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 6 måneder siden - 3 år 6 måneder siden #13277 af Miki
Besvaret af Miki på emne Hvad er USB Audio signalet?

Gnavpot skrev: Jeg tror ikke man skal spørge om det :!: :!: :!:
Man skal bare betale :sick: :sick: :sick:
Det skal man altid når der står AUDIO på noget 8-) 8-) :silly: :-D
For mig er det 1 og 0`er.


Det er ligesådan med controllere, står der building på dem, så koster de kassen.
Jeg snakkede med en it-ingeniør om asynkron USB for snart et stykke tid siden. Han sagde at asyncron dataoverførsel bruger man når man bare ved at tingene virker og man har meget store datamængder. Han havde ikke de store bekymringer for data- eller kvalitets-tab hvad USB angik.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Sidste redigering: 3 år 6 måneder siden ved Miki.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 5 måneder siden #13373 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Hvad er USB Audio signalet?
Pas, men har læst at usb skulle være bedst

www.audiosciencereview.com/forum/index.p...hich-is-better.1943/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 5 måneder siden - 3 år 5 måneder siden #13374 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hvad er USB Audio signalet?

gasolin skrev: Pas, men har læst at usb skulle være bedst

www.audiosciencereview.com/forum/index.p...hich-is-better.1943/


Jeg ved det ikke og jeg ved faktisk heller ikke rigtig om jeg skal sige at jeg kører med USB eller coax spdif, for jeg har USB fra min PC til en USB til coax spdif konverter og kører coaxial fra denne til min pre.
Så det er vel lidt begge dele.
Jeg har ikke coaxial out på min PC så kan ikke afprøve om der skulle være forskel.
Der imod har jeg prøvet forskellige USB kabler både med og uden billige 3 meter forlængere uden at kunne registrere nogen forskel.
Det kan jeg så til gengæld hvis USB stikket ikke er "rent" eller har fået ordentligt fat i hunstikket på PC´en - Der er lyd men det lyder ikke rart, så efter min mening er stik og forbindelser ret kritiske hvad USB angår.
Nogle stik sidder ikke ret godt hvor andre kører pænt "stramt" og dem der kører stramt har jeg endnu ikke oplevet problemer med.
Men jeg har kunnet få 3 lydforskelle ved at tage stikket ud og sætte det i igen :woohoo:
En dag anede jeg ikke hvad der var galt, men lyden var lettere lukket/mørk og jeg tjekkede alt igennem men kunne ikke finde ud af hvorfor. Jeg genstartede også PC´en uden det hjalp, så så jeg at USB stikket ikke sad helt lige i PC´en USB bøsning og trykkede det ordentligt ind og så var lyden som den plejede.
Hvordan det kan lade sig gøre aner jeg ikke - jeg var sikker på at digitale forbindelser enten var der eller ikke :blink:

Men til dit link Gasolin, så tvivler jeg stærkt på at nogle kan høre de målte forskelle som ligger 110 til 130 db nede.
Men jeg tror at den "gamle" coax spdif er en mere sikker forbindelse end USB

Skal måske lige skrive at jeg ikke har oplevet nogle problemer efter jeg fik den Idefender 3.0 på, men sidder også solidt i PC´en

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 3 år 5 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum