HiFi2you Banner11

Døde dette her forum ??

Mere
4 år 2 måneder siden - 4 år 2 måneder siden #12532 af TommyBoy
Besvaret af TommyBoy på emne DØDE DETTE HER FORUM ??
det er rigtigt at øre og hjerne er rigtigt gode sensore og man kan trænes til at opfatte meget små tidsforskelle og niveau ændringer, det er disse her meget små tids ændringer, der giver vores evne til at måle retning og afstand,
men selv et meget simpelt og billigt stykke elektronik måle udstyr
kan måle disse her forsinkelser med en faktor 1000 i opløsning end vi kan med øre,
derfor : hvis du kan høre en ændring, kan man også bevise at den er der , og helt nøjagtig hvor mange grader fase eller micro sek eller nano sek som noget er forsinket,
Det er bare DET du lige skal have på det rene, det her er ikke rødvin vi smager på, men elektriske signaler,
noget der er virkeligt, og kun bliver påvirket at noget der allerede findes tykke bøger og formler om.

snakeoil findes ikke i virkeligheden, det vil normal sund fornuft hurtigt afsløre.
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved TommyBoy.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Maleren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 2 måneder siden #12533 af Maleren
Besvaret af Maleren på emne DØDE DETTE HER FORUM ??
Nyder fint musikken uden alcohol ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 2 måneder siden #12534 af TommyBoy
Besvaret af TommyBoy på emne DØDE DETTE HER FORUM ??
ha ha, syntes nu det hjælper på hyggen,
men om det hjælper på lydkvaliteten kan jeg desværre ikke bevise

snakeoil findes ikke i virkeligheden, det vil normal sund fornuft hurtigt afsløre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 2 måneder siden - 4 år 2 måneder siden #12535 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne DØDE DETTE HER FORUM ??

Maleren skrev:

Thomas skrev: [
Mange mener at kunne høre ting som ikke kan måles med andet end ørerne.


Og lige præcis derfor dør al form for debat. I hvert fald hvis det ikke kan måles. Så en video fra PS Audio hvor han fin forklare at netop lyd, kan ikke måles, men skal høres og analyseres. Og det en udtagelse vedrørende forstærkerbyg. Uanset hvor fin THD o.l. der kommer ud, siger det intet om lyden. Måske han tager fejl???- han lever af det :-? ;-) Men fint I har en hyggetråd hvor man bliver enige.
Jeg leder stadig efter det optiske kabel der kan tilfredsstille mine øre. Audioquest ku noget, Viablue noget andet.. overvejer at prøve Lifatec.

Mvh og god aften 8-)


Ja det er både spøjst, sjovt og lidt skræmmende at debatter dør sådan.
Men folk må da for min skyld gerne forsøge med dit og dat og de må også gerne fortælle at der er den og den forskel, men når det bliver til modsigelser osv så synes eg godt at man skal kunne pege på det.

Et eksempel er (igen) at undskyldningen (jo det er en undskyldning) for ikke at kunne høre impedans mismatch, lakridskabler, massevis af stik osv er at det er optaget, der linkes så til x antal link hvor hver link skulle være lyden af et kabel.
Hvorfor i alverden skulle de link virke når det også er optaget ?

Digital_Thor skrev faktisk noget meget interessant på hifi4all:
Efter min mening er det interessant at mange stadig debattere kabler og andre smånunancer - når deres bas måske måler +/- 5-20dB i lytterpositionen.

Der har også været andre ting på diverse fora som man ryster på hovedet af og tænker; Det kan simpelthen ikke passe at den person skrev det :-D
Prøv at tænk tilbage og se hvad du kan finde at "tricks og tilbehør" som hundredevis mente gav en forskel og nogle mente en kæmpe forskel, som i dag overhovedet ikke bruges og som nok ikke er i handelen mere fordi det ikke havde en virkning.
Et eks. er CD STOPLIGHT :-p

Sådan helt rent ud af posen, så var der engang at nogle folk skrev en masse kloge ord som kunne få dem til at fremstå meget vidende og kloge indenfor hifi, i dag skriver de stadig, men jeg synes mange af skriverierne har præcis modsatte virkning ;-)
Kigger man lidt tilbage i tiden var der en person der testede kabler og nogle kabler gjorde lydbilledet så stort at det føltes som om stuen var blevet 20 meter længere og detaljerne var så fine som flormelis.
I dag mener samme person ikke at der er nogen videre forskel på kabler 8-)

Men ja vi kan hurtigt blive enige om at debatterne lynhurtigt vælter og jeg tror en af årsagerne er at der faktisk efterhånden kun debatteres det som nogle mener ikke kan måles med andet end ørerne og det skal så bestemt ikke være i en blindtest, da ørerne ikke virker ordentligt, når de andre sanser sættes ud af spil - jeg synes det lugter lidt af nye undskyldninger og snakken udenom for ikke at skulle erkende at man nok er psykisk påvirket af selv at ha foretaget ændringen, eller ved den er foretaget.

Jeg har hørt fremragende lyd til små penge og helt og aldeles standard forstærker, cd/dvd, kabler i den billige ende på DIY højttalere i en almindelig stue, det eneste der var pillet ved var højttalerne, men der var så også pillet ned til mindste detalje.- Den samlede pris vil jeg skyde til mellem 6 og 10.000,-
Jeg har også hørt lyd som slet ikke tiltalte mig (+ 2 andre) og som lød som en jagt på flest detaljer og intet andet, dybt umusikalsk, usammenhængende, til den nette sum af over 2 mill. incl "high end" kabler
Enhver ville vælge den første lyd, selv med en finger i det ene øre og uden at vide hvad prisen var --- Hvis de altså ikke kunne se det

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Maleren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 2 måneder siden #12536 af Maleren
Besvaret af Maleren på emne DØDE DETTE HER FORUM ??
Og digital_thor har fuldstændig ret. Men lytteren har nok vænnet sig til "den" lyd, men en åbenlys fejl som burde komme før kabler.

Selv har jeg udstyr for 70k. Med højttalerne som den store dræber i regnestykket. Opstillingen er simpel:
-Steamer 500dk
-DAC 13.000kr
-Forforstærker 3.500kr købspris incl DIY
-Effektforstærker 12.500kr Købspris incl DIY
-Højttaler 36.000kr
+ Lidt håndører til kabler. Jeg har til dato ikke brugt mere end 300kr for et sæt kabler, men det har min opmærksomhed for tiden.

Anyway.... Tilbage til hvorfor debatter kan være "dræbende" for vores lyst til at skrive...:
- Hvis jeg starter en tråd om fordelen eller udlemper ved at benytte bomuld som isolering i et sæt diy-kabler, hvor længe går der så før tråden er spoleret af dem som syntes det er hul i hovedet? :-D

Mit bud er to indlæg senere og 10 sider med mudderkastning.

Vh og god weekend

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Maleren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 2 måneder siden #12537 af Maleren
Besvaret af Maleren på emne DØDE DETTE HER FORUM ??
I tilføjelse til ovenstående..... Det dræbende er jo nødvendigvis ikke det emne der tages op. Dette kan være ganske relevant for trådstarter. Det er dem der besvare, som skal overveje om de bør eller lade vær at besvare. Hvis det ikke bidrager til trådstarters spørgsmål som har interesse, hvorfor så bekæmpe det?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum