HiFi2you Banner11

STA-1000D

Mere
3 år 9 måneder siden #12896 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne STA-1000D
De gamle som svejste hed Songle SRD-05VDC-SL-C.

De nye hedder Tongling JQC-3FF-S-Z.

Begge er rated til 10A. Så kan det godt være det brænder af nogen gange, det der kommer fra Kina. Men jeg kan få adskillige af de relæ print til færre penge end fragten koster i DK......

Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 9 måneder siden - 3 år 9 måneder siden #12897 af Miki
Besvaret af Miki på emne STA-1000D
Jeg plejer nogle gange at checke om RS eller Digikey sælger en given komponent, plejer at være en minimums-kvalitetsindikator hvis de har mærket i deres sortiment.
Men ja de Kina-varer er forbandet billige.
PS. Hvor varme bliver de Pascal-moduler. Den Behringer jeg har stående bliver faktisk rigtig varm .

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved Miki.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 9 måneder siden #12898 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne STA-1000D
De har hverken Songle eller Tongling ved RS :D Men det havde jeg nu heller ikke regnet med. Den er da efterhånden tændt nogen gange nu, og den har ikke svejst relæet endnu.

Hvis den bare står tændt uden input, bliver de ikke rigtig varme. Hvis den spiller ved middel niveau, bliver de kun lidt lune. Der er en indbygget blæser - Har aldrig hørt den køre. Det her modul lyder meget "effortless" i deres lydgengivelse. Især bass.

Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 9 måneder siden #12899 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne STA-1000D

Mortenhoe skrev: De har hverken Songle eller Tongling ved RS :D Men det havde jeg nu heller ikke regnet med. Den er da efterhånden tændt nogen gange nu, og den har ikke svejst relæet endnu.

Hvis den bare står tændt uden input, bliver de ikke rigtig varme. Hvis den spiller ved middel niveau, bliver de kun lidt lune. Der er en indbygget blæser - Har aldrig hørt den køre. Det her modul lyder meget "effortless" i deres lydgengivelse. Især bass.


Jeg har alt for store køleplader på mine moduler, men det var hvad jeg havde at ligge :-)
Selvom jeg spiller højt i en ½ times tid, kan jeg slet ikke mærke på kølepladerne at forstærkeren er tændt, de er iskolde.
Og mht "effortless" vil jeg sige at de lyder meget letflydende men med masser af magt over tingene, det har ikke lykkedes mig at bringe dem ud af fatning selvom det er prøvet :-D

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 8 måneder siden #13116 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne STA-1000D
Så kom mine dip til sip adapter print. 3mdr senere. Så mangler jeg bare 4 opamps. De kom aldrig. Fik dog pengene tilbage i en dispute. Nogen der ligger inde med 4 ens opamps? Bare ikke NE5532. Kan umiddelbart godt lide Burr Brown.

Desuden, for at besvare Miki's spm. igen igen. Så var jeg alene hjemme en dag, her i ferien, og jeg hørte musik, temmelig højt, praktisk talt halvdelen af dagen. Jeg kontrollerede flere gange om modulet var varmt, eller om blæseren startede. Negativ til begge. På trods af mine DM683 skulle trække 200W RMS hver.

Jeg er stadig svært imponeret af STA-1000D. Det er klart en forstærker det får lov at blive stående i noget tid, eller indtil der kommer noget i samme prisleje der er mere spændende - men for nu, er jeg super tilfreds.

Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 3 uger siden #17085 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne STA-1000D
Ville man med fordel kunne skifte til en input buffer som denne?
www.aliexpress.com/item/1005004389266461.html

Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum