HiFi2you Banner11

Lidt at tænke over (Kabler)

Mere
4 år 7 måneder siden - 3 år 10 måneder siden #11999 af Thomas

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 3 år 10 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12000 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Lidt at tænke over
Husk også at læse Gert Mandrups kommentar
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Kjeldsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lydjørgen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12004 af Lydjørgen
Besvaret af Lydjørgen på emne Lidt at tænke over
Den har jo været oppe nogen gange den tråd , mantraet må være kan det ikke forklares videnskabeligt 100% så eksisterer det ikke ..
Man bliver nødt til at erfare lydforskelene i praksis, og det gider få ikke kabeltroende , det er meget sjover at spame diverse fora til med deres evindelige vrøvl , vrøvl og viden som kabeltroene med elektronikviden naturligvis har udelukket som årsag til de oplevede lydforskele for flere årtier siden, med forsøg blindtest osv.
Lyd er interface til en meneskelig hjerne og ikke måleinstrumenter , jeg kom til at tænke på et sjovt foto fra foto-forummet ,billedet er i sort hvid med undtagelse af de farvede streger

(Picture: Øyvind Kolås)
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Lydjørgen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12005 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over

Lydjørgen skrev: Den har jo været oppe nogen gange den tråd , mantraet må være kan det ikke forklares videnskabeligt så eksisterer det ikke og man bliver nødt til at erfare lydforskelene i praksis, og det gider få ikke kabel troende , det er meget sjover at spame diverse fora til med deres evindelige vrøvl , vrøvl og viden som kabel troene med elektronik forstand naturligvis har udelukket som årsag til de oplevede lydforskele for flere årtier siden.
Lyd er interface til en meneskelig hjerne og ikke måleinstrumenter , jeg kom til at tænke på et sjovt foto fra foto-forummet . billedet er i sort hvid med undtagelse af de farvede streger


Ja der bliver man nok også snydt men alle kan jo sige at det er et S/H billede med streger, men hvor er det S/H billede uden streger ?

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lydjørgen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12006 af Lydjørgen
Besvaret af Lydjørgen på emne Lidt at tænke over
Det er jo netop ikke SNYD , det er sådan alle virker, det bliver vi sgu nødt til at acceptere selv om logikken og videnskaben måske siger noget andet.
Jeg ved ikke om det er fup, men jeg stoler på ham i fotoforummet. Jeg oplever også farverne som noget blege som et gammelt foto, der er ikke rigtig tryk nok på , så jeg tror den er god nok.
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Lydjørgen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12007 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over

Lydjørgen skrev: Det er jo netop ikke SNYD , det er sådan alle virker, det bliver vi sgu nødt til at acceptere selv om logikken og videnskaben måske siger noget andet.
Jeg ved ikke om det er fup, men jeg stoler på ham i fotoforummet. Jeg oplever også farverne som noget blege som et gammelt foto, der er ikke rigtig tryk nok på , så jeg tror den er god nok.


Så længe det originale billede ikke er der, er der ingen der aner om det er snyd

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum