HiFi2you Banner11

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m.

Mere
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #15747 af Thomas
Jeg må nok erkende at, er der noget jeg gør så er det at springe alt over der kommer fra de forskellige guru´ers mund (De sædvanlige 3-4 stykker).
Det er ganske tydeligt at jo mere involveret de er i elektronikken og selv laver diverse ting, jo mere bilder de sig selv ind.
Jeg giver ingenting for personer der kan høre at en kondensator er fjernet, men ikke kan høre at 2 andre + en masse andet elektronik bliver sat ind i stedet.
Eller vurdere en forforstærkers egenlyd ved at sætte den før eller efter en anden forforstærker, når ingen kunne høre sådan en som den her ;-)

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/
Sidste redigering: 2 år 3 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nydmusik
  • Gæst
  • Gæst
2 år 3 måneder siden #15749 af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne (2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m.
Når vi nu mere eller mindre ikke kun hører med ørerne, men også med øjnene, så synes jeg hende her Lola Astanova spiller langt bedre end musikanmeldere mener:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #15750 af Miki
Det har du ret, det er smag og behag. Men lyden der rammer ørerne fra ovennævnte kunstner, den er noget livløs imho.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Sidste redigering: 2 år 3 måneder siden ved Miki.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nydmusik
  • Gæst
  • Gæst
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #15751 af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne (2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m.

Det har du ret, det er smag og behag. Men lyden der rammer ørerne fra ovennævnte kunstner, den er noget livløs imho.

OK, jeg har kun hørt hende med øjnene, men klikkede så lige ind på denne her: Lola - Nocturne Op. 9 No. 2 Og den måde hun vrikker på klaverbænken på virker nu ret godt for øregangene og den forestilling de sender til den maskuline del af hjernen ;-)

Men hvis jeg lukker øjnene, selvom det er svært, så er der ikke meget liv i spillet.
Sidste redigering: 2 år 3 måneder siden ved Nydmusik.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 3 måneder siden #15752 af Thomas


OK, jeg har kun hørt hende med øjnene

:-D :-D :-D :-D :-D coffee

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nydmusik
  • Gæst
  • Gæst
2 år 3 måneder siden - 2 år 3 måneder siden #15759 af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne (2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m.
Faldt lige over teksten på Audiovectors R-serie på hjemmesiden, og deres teknologi Audiovector Freedom som anvendes i Arreté modellerne - er der nogen der kan forklare hvorvidt der er hold i denne:

Audiovector Freedom is a new and revolutionary grounding technology, which addresses the movement induced distortion of and between the drive units in a loudspeaker. The currents running between the chassis are being processed and dealt with through a new separate crossover, which routes the signal to the ground terminal of your wall socket or your grounded mains distribution unit. Contrary to conventional knowledge, these currencies cause coloration and distortion between the drive units. By balancing and filtering these through a dedicated separate filter and by offering the possibility of connecting the speakers to earth/ground, we achieve a clean, very accurate, significantly more realistic sound with a low noise floor. Arreté models only.

Det er vel noget med, at de strømme der løber i svingspolen "kommer ud i" enhedernes chassis - det må være en slags hysterese. Og de strømme kobles sammen, og sendes via et filter til jord i 230 V stikket - hvis man altså har det. Der er hysterese i aluminiumssvingspoler, som bremser svingspolen i forhold til hvis den er lavet af ikke-metal eller titanium, og det giver mening. Jo mere frit svingspolen kan bevæge sig, desto bedre. Men det kræver vel, at svingspolen er i et magnetfelt - hvilket den jo så også er. Men strømme ud i chassiet? Og det kan shuntes til jord? Hmm.

Er det bare en gimmick som er så tilpas logisk for den uvidende, og synlig at øret hører det?
Sidste redigering: 2 år 3 måneder siden ved Nydmusik.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum